40 lombardoi yngel fra 1 ho

Ristet lombardoi hua mi i dag. Det tok jo aldri slutt Yngelet barre fortsatte å komme ut. Jeg telte 40 stykker til slutt. Er ike dette veldig mye ? Hua er ikke så stor heller, ca 5 cm.
Gleden varte ikke lenge I natt hadde en av demansoniene klart å hoppe oppi føde karret som jeg har lombardoi yngelet oppi. Den hadde bare drept 2 stk, men jeg ville få den ut fortest mulig.

Jeg tømte alt oppi en mat boks og fikk demansonien ut. Når jeg skulle ta demansoni yngelet oppi føde karret igjen klarte jeg å glippe matboksen. Nå er det bare 12 stk igjen Yngelet som er i 130 literen forsynte seg grovt av de stakkar små lombardoiene Får håpe noen klarer seg hvertfall
Hvordan går det med demasoni yngelen da?? Har de vokst seg noe større og unngått å bli spist??

Linda
Demansoni yngelet er ca 1,5-2 cm store nå. Det er bare yngel i 130 literen, så de har ikke så mangen fiender der. Slapp 16 golde på denne størrelsen oppi hoved karret for litt over en måned siden. Det gikk helt fint, så jeg lurer på om jeg skal gjøre det samme med demansoniene.
Så moro at de har vokst seg store. Eller større da ihvertfall..hehe..

Linda
Ja. Har lyst å kjøpe et eget karr til de sånn at jeg kan ha de. Har alltid likt demansoni, men de er så dyre. Du skal vel ha minst 15 stk. Var en fyr som solgte meg alle fiskene sine for 400 kr. Der følgte det med 2 voksne demansoni og vips så var det yngel på gang
Jepp, har hørt de er dyre. Og at man burde ha en del. Nydelig fisk er det uansett. Hvorfor ikke ha et ekstra kar til dem..hehe.. nydelig ide.
Fant et perfekt karr på 220 liter, men nå er det solgt Skulle bare ha 2000 kr for det også med alt utstyr.
tømmte golden vår her forleden dag og der var det minst 30 yngel.

Det som er med yngel. i det store vann så blir jo yngelen sluppet løs av moren , men langt fra alle vil overleve desverre men slik er naturen bare.

vi har yngel i ett eget kar. men det som du skal være litt obs på er at om du lar yngelen vokse seg stor og vil sleppe dem oppi hoved karet igjen er nok ikke sikkert at det alltid vil gå like bra, da vil nok de andre fiskene se på dette som intrengere i sitt teritorrie og vil nok age dem og hakke på dem til de dør. thats life. om du slepper yngelen oppi karet sammen med all den andre fisken vil nok fortsatt noen stryke med men om du har masse gjemme plasser til yngelen vil nok endel klare seg fint, og når de er blitt store nok kommer de ut til de andre og alle lever harmonisk og fint sammen.

dette er iallefall vår erfaring da. men du skal også huske på at du ikke kan ha for mange fisk i karet heller . så på ett tidspukt må du vel nok kanskje begynne og selge litt fisk og da, og det er jo nødvendigvis ikke noe ulempe det da så. men mindre du vil fylle opp flere kar da seff.
fremgangs måten jeg brukte når jeg slapp golden yngelet oppi var at jeg slapp oppi 2 stk først. Etter en uke så slapp jeg resten. Foret de andre først så slo jeg av lyset. Gikk fint den gangen hvertfall
mange måter og gjøre det på
Tilfeldig bekjentskap
© Bernhard Birkeland
Reklame for plussmedlemskap