Noen som vet av en bra butikk i østfold som selger malawi?

Jeg bor jo i vestfold og her er utvalget meget beskjedent, både på det private markedet og i butikker.

Nå tenker jeg på å ta ferga over fjorden og finne noe i østfold der jeg har hørt at flere driver med malawi og utvalget i butikkene er mye bedre "over there"

Men jeg er ikke kjent på den siden av oslofjorden, Er noen som kan anbefale noe? Jeg er interessert i det meste bortsett fra mbuna arter.
Hihi... ja hører at utvalget er bedre "over here"...hehehe

Det butikkene jeg vet selger malawi i nærheten her er Dahl`s dyrerike og Dyrebutikkene i Fredrikstad. Husker ikke hva de heter, men vet de har.

Ellers har jeg hørt at Krizoo Stokke har malawi.

Linda
Linda Kristin
Hihi... ja hører at utvalget er bedre "over here"...hehehe Det butikkene jeg vet selger malawi i nærheten her er Dahl`s dyrerike og Dyrebutikkene i Fredrikstad. Husker ikke hva de heter, men vet de har. Ellers har jeg hørt at Krizoo Stokke har malawi. Linda

Dahl`s dyrerike mener jeg å ha hørt om. Hvor ligger den? Ja Krizoo selger malawi men desverre så er utvalget bedritent og har vært det i lang tid nå, så kanskje de satser mer på saltvann enn malawi nå.
Dahls dyrerike er en bra butikk. Det er jo en egen tråd med butikker i østfold også her, men her er en link til siden dems. Dahl's dyrerike
Mener det står adr til dem på sider der
Bettina
Dahls dyrerike er en bra butikk. Det er jo en egen tråd med butikker i østfold også her, men her er en link til siden dems. [URLBLOCK1] Mener det står adr til dem på sider der

Ja takk takk. Har snakket med dem og vi tar turen over i ettermiddag etter jobb. De har heldigvis åpent til kl. 20.00 )
2nelise
[QUOTE=Linda Kristin]Hihi... ja hører at utvalget er bedre "over here"...hehehe Det butikkene jeg vet selger malawi i nærheten her er Dahl`s dyrerike og Dyrebutikkene i Fredrikstad. Husker ikke hva de heter, men vet de har. Ellers har jeg hørt at Krizoo Stokke har malawi. Linda

Dahl`s dyrerike mener jeg å ha hørt om. Hvor ligger den? Ja Krizoo selger malawi men desverre så er utvalget bedritent og har vært det i lang tid nå, så kanskje de satser mer på saltvann enn malawi nå.

Dahl`s dyrerike ligger et lite stykke etter mosseporten i Moss.

Da vet jeg ihvertfall at Krizoo er et sted jeg ikke gidder dra nå med det første.

Skal du virkelig ha malawi så får du henge deg på turen min til Nols ciklidehobby. Tror vi drar den 22 august. DER skal det være mye flott.

Linda
Linda Kristin
[ Da vet jeg ihvertfall at Krizoo er et sted jeg ikke gidder dra nå med det første. Skal du virkelig ha malawi så får du henge deg på turen min til Nols ciklidehobby. Tror vi drar den 22 august. DER skal det være mye flott. Linda

Nei ikke dra til Krizoo for malawi, da blir du garantert skuffet. Nols ciklidehobby - *hvem, hva, hvor?*
2nelise
[QUOTE=Linda Kristin][ Da vet jeg ihvertfall at Krizoo er et sted jeg ikke gidder dra nå med det første. Skal du virkelig ha malawi så får du henge deg på turen min til Nols ciklidehobby. Tror vi drar den 22 august. DER skal det være mye flott. Linda

Nei ikke dra til Krizoo for malawi, da blir du garantert skuffet. Nols ciklidehobby - *hvem, hva, hvor?*

Hoho.. Nol... malawiciklidenes hjemsted i Sverige..hehehe.. Alle malawiholderes drøm... OH YEAH !!

Skal ned dit og kjøpe noen tanganyikaer og malawier i slutten av august. Skal sette opp et nytt kar og trenger litt fisk så hvorfor ikke dra dit de har fisken..hihi

Linda Kristin
Hoho.. Nol... malawiciklidenes hjemsted i Sverige..hehehe.. Alle malawiholderes drøm... OH YEAH !!

Ja skjønner jo at det er der en skulle vært
Hva med zoohjørnet i østfoldhallene, noen som vet hvordan det er der?
Dra til kent på nol først som sist.. Litt lengere kjøretur, men et utvalg som ikke ligner noe man ser i norge.. Kjøper du litt fisk har du fort spart inn bensinpengene..
Jeg er helt enig med deg Kristian. Har Aldri vært der selv, men nå skal jeg dit uansett.
Frister mye med nye malawier som kanskje ikke er så vanlige i Norge.

oh my god

Hvor i sverige ligger dette da, er det langt fra grensen? Og hvordan er reglene med å ta fisk inn til norge?
Det ligger i Nol i sverige. I følge 1881 sine beregninger tar det ca 2 t og 45 min fra askim til nol så det er ikke så ille.
Nei det er ikke ille.

Du, jeg kikket igjennom fiskelista demmes. Den som heter firefish, blir den virkelig slik når den blir stor?

Jeg har en liten en som jeg overtok av noen. Vi kaller den for "den stygge andungen" en rosa stygg liten skapning, hehe. Men hvis den vokser opp til å bli slik som på bildene til Nol, ja da har vi kalt den rett, hehe.
Ble det noe tur til Nol på deg 2nelise eller dro du til Dahl`s??
Lurer fælt her nå..hehe
2nelise
Hva med zoohjørnet i østfoldhallene, noen som vet hvordan det er der?

nå er jeg sikkert altfor sent ute når det gjelder ditt besøk til østfold 2ne lise, men det kan jo være andre som lurer på det samme.

zoohjørnet i østfoldhallen er bra syns jeg. richard som jobber der kan mye, og har alltid malawi inne. er ikke bare "yngel", men også par og litt større fisker.
han har og en flott 1100liter (+-) med mye flott malawi i. de er ikke tilsalgs, men moro å se fin stor fisk.

kan og nevne gards dyrebutikk i Halden. ligger i tistasenteret. der ligger prisen på 59kr pr. stk., og det er en fin pris. har solgt unna en del der nå, men tor det er igjen rødzebra, venustus, maingano iallefall. er og andre selvfølgelig, men det var de jeg kom på nå. du får ta deg en onsdagstur så får du med deg allsang på grensen og

henger meg på de andre som skryter av nols. stort utvalg, fine priser og meget kunnskapsrik innehaver. du som r fra vestfold kan jo kombinere det med en sandefjord-strømstadtur. de har nok ikke fisk der, men er jo en del andre ting som pleier å bli med derfra iallefall når jeg tar turen

dahls dyrerike har jeg ikke besøkt, men har hørt mye bra om dem.

lykke til, og velkommen til østfold.
Salg av malawi
zoohjørnet i østfoldhallen,spurte om malawi der og fikk til svar att det skulle komme ny sending med fisk denne uka. Tam har også, ligger jo rett ved.Færskingen.
Var hos Rikard i Østfold hallen idag och såg en mycket vacker Cynotilapia afra "edwardi type". hannen hade mycket gult på ryggen och var i fin form.
Rikard har en stor kunskap på malawickider.han hade en del malawi såg även mycket gula Labidochromis caeruleus (Golden) de hade en fin gul färg och var inte så bleka som man kan se ibland hos en del handlare.

mvh Kjell
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap