- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Prinsessen mobber leleupien.
Prinsessen mobber leleupien.
fikk akkuratt tak i 3 neolamprologus leleupier, de hadde vært i karet et par timer.
jeg satt der ett kvarter, men så la jeg merke til veldig mye hakking på leleupien.
det er plenty med gjemmesteder for alle der så jeg vet ikke hva det kommer av.
det er 8 ungfisk a neo multifasciatus der også, hvis det har noe med saken å gjøre.
jeg satt der ett kvarter, men så la jeg merke til veldig mye hakking på leleupien.
det er plenty med gjemmesteder for alle der så jeg vet ikke hva det kommer av.
det er 8 ungfisk a neo multifasciatus der også, hvis det har noe med saken å gjøre.
Postet 18.08.08 kl 21:33
Postet 18.08.08 kl 22:14
baronenfikk akkuratt tak i 3 neolamprologus leleupier, de hadde vært i karet et par timer. jeg satt der ett kvarter, men så la jeg merke til veldig mye hakking på leleupien. det er plenty med gjemmesteder for alle der så jeg vet ikke hva det kommer av. det er 8 ungfisk a neo multifasciatus der også, hvis det har noe med saken å gjøre.
Hej
Du skriver som jag förstår det hela att fiskarna är ny inköpta och att Prinsessorna har gått där sedan tidigare?
Om det är rätt uppfattat så kan det vara så eftersom Neolamprologus brichardi har gått i akvariumet en stund så släpper du nykomlingen Neolamprologus leleupi så blir den jagad.
Det är ofta så men väldigt många arter att nykomlingarna blir jagade.
Detta brukar lugna sig efter några dagar.
Viktigt med mycket sten i akvariumet
Ett tips är att du flyttar om i akvariumet .dvs flytta på stenar grottor mm.
Då brukar det gå bättre.Så de får starta från början med revir osv.
Har Neolamprologus brichardi yngel så tycker jag inte du skall flytta om.
Har haft dessa 2 arter tillsammans och det fungerade bra.Köpte de samtidigt
Men det är ju ingen garanti att det gör det hos dig för det.
mvh Kjell
Postet 19.08.08 kl 06:08
Postet 20.08.08 kl 18:55
Jeg har hatt petrochromis, tropheus og simochromis, alle arter som regnes som noen av de hissigste tangnyikasjøen kan by på.. Ingen av disse har kunnet målt seg med de prinsessene jeg har hatt! Mulig jeg har hatt noen værstinger, men jeg tor ikke jeg er den eneste som har hatt sånne tøffinger!
Men skjønner hvorfor du vil ha dem! De er noe av det vakreste sjøen har å by på..
Som Kjell sier, kjør på med stein og kryss fingrene. Jeg har erfart at hvis du slår av lyset, og dekker til akvariet helt, så det blir natt for fisken, så roer ting seg fortere.. Da våkner de opp likt, og kansje ser verden på en litt fredligere måte.. For vi håpe!
Uansett, lykke til!
Men skjønner hvorfor du vil ha dem! De er noe av det vakreste sjøen har å by på..
Som Kjell sier, kjør på med stein og kryss fingrene. Jeg har erfart at hvis du slår av lyset, og dekker til akvariet helt, så det blir natt for fisken, så roer ting seg fortere.. Da våkner de opp likt, og kansje ser verden på en litt fredligere måte.. For vi håpe!
Uansett, lykke til!
Postet 20.08.08 kl 19:31