- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- 236 l malawikar
236 l malawikar
På torsdag kjøpte jeg et akvarium av Kjell. Det er et flott Jebo kar på ca 236 liter.
Driver nå å setter det opp som i seg selv er en kjempemoro jobb.
I dette karet skal det gå en gruppe med Labeotropheus Trewavasae (1 Mc hann og 5 O hunner) og en gruppe med Pseudotropheus sp. Polit (2 hanner og 3 hunner) Alle fiskene er kjøpt på Nols Ciklidehobby og det er flotte fisker. Må si at Kent har utrolig flotte malawi og et utvalg som setter mange andre butikker i skammekroken.
Litt om karet:
Jebo møbelkar med bord
Juwel rock 600 innvendig bakgrunn
Fluval 305 utvendig pumpe
Maxi-Jet Ph 900 innvendig pumpe med proflow filter
Varmekolbe
Sand
Lavastein
Stor rot
Har silikonert på bakgrunnen idag så den skal stå til i morgen slik at den tørker og så er det bare å innrede karet.
Legger ved noen bilder. De er litt mørke, men skal ta noen flere i morgen.
Driver nå å setter det opp som i seg selv er en kjempemoro jobb.
I dette karet skal det gå en gruppe med Labeotropheus Trewavasae (1 Mc hann og 5 O hunner) og en gruppe med Pseudotropheus sp. Polit (2 hanner og 3 hunner) Alle fiskene er kjøpt på Nols Ciklidehobby og det er flotte fisker. Må si at Kent har utrolig flotte malawi og et utvalg som setter mange andre butikker i skammekroken.
Litt om karet:
Jebo møbelkar med bord
Juwel rock 600 innvendig bakgrunn
Fluval 305 utvendig pumpe
Maxi-Jet Ph 900 innvendig pumpe med proflow filter
Varmekolbe
Sand
Lavastein
Stor rot
Har silikonert på bakgrunnen idag så den skal stå til i morgen slik at den tørker og så er det bare å innrede karet.
Legger ved noen bilder. De er litt mørke, men skal ta noen flere i morgen.
Postet 24.08.08 kl 22:56
Postet 25.08.08 kl 06:16
Postet 25.08.08 kl 08:14
Ble det bra i skjøtene? Vurderer å innvestere i bakgrunn selv
Ser at Boonyarit har en BTN Rocky bakgrunn til salgs, sikle sikle..
Det ble nok en litt for stor påkjenning for to av firefishene mine, så de har takket for seg...
Men men... sånn er det.. Sitter igjen med 1+3, så det ordner seg jo likevel dah.
Acei'ene er bare helt nydelige! De stimer godt, og har kjapt funnet seg til rette
Ser at en av dem skiller seg ut med gul halefinne, var dette noe annet sa du?
Litt OT her men
Bakgrunnen din er kjempefin!
Ser at Boonyarit har en BTN Rocky bakgrunn til salgs, sikle sikle..
Det ble nok en litt for stor påkjenning for to av firefishene mine, så de har takket for seg...
Men men... sånn er det.. Sitter igjen med 1+3, så det ordner seg jo likevel dah.
Acei'ene er bare helt nydelige! De stimer godt, og har kjapt funnet seg til rette
Ser at en av dem skiller seg ut med gul halefinne, var dette noe annet sa du?
Litt OT her men
Bakgrunnen din er kjempefin!
Postet 25.08.08 kl 08:29
Hei igjen.
Så trist å høre at noen av firefishene ikke overlevde da. Slik er det vel med små fisk og lange distanser. Hørtes ikke bra ut. Godt at du har 1+3 igjen da. Kan bli en flott gruppe det.
Ei av Acei damene mine hadde litt gult i halen så det sikkert der det kommer fra.
Bakgrunnen min ble kjempeflott og skjøtene er greie. Når man ikke kjøper en stor sammenhengende bakgrunn så vil skjøtene syntes litt uansett, men det går bra.
Er den bakgrunnen din i en eller to deler??
Mvh Linda
Så trist å høre at noen av firefishene ikke overlevde da. Slik er det vel med små fisk og lange distanser. Hørtes ikke bra ut. Godt at du har 1+3 igjen da. Kan bli en flott gruppe det.
Ei av Acei damene mine hadde litt gult i halen så det sikkert der det kommer fra.
Bakgrunnen min ble kjempeflott og skjøtene er greie. Når man ikke kjøper en stor sammenhengende bakgrunn så vil skjøtene syntes litt uansett, men det går bra.
Er den bakgrunnen din i en eller to deler??
Mvh Linda
Postet 25.08.08 kl 09:04
Bakgrunnen jeg har nå er bare en film med steinformasjon. Litt stusselig, liksom..
Luret fælt på den BTN rocky bakgrunnen som er til salgs her på forumet, den er sykt fin.
Vurderinga går slik ; Ny bakgrunn, eller spare litt ekstra til større kar!? hehe, luxusproblem, vi nordmenn har det godt!
Har fått innvilget et større kar, men betingelsen var at dette må ha møbel
Så nå er jeg på jakt etter en 400 +
Luret fælt på den BTN rocky bakgrunnen som er til salgs her på forumet, den er sykt fin.
Vurderinga går slik ; Ny bakgrunn, eller spare litt ekstra til større kar!? hehe, luxusproblem, vi nordmenn har det godt!
Har fått innvilget et større kar, men betingelsen var at dette må ha møbel
Så nå er jeg på jakt etter en 400 +
Postet 25.08.08 kl 09:32
Postet 25.08.08 kl 09:42
Postet 25.08.08 kl 09:43
Postet 25.08.08 kl 10:42
Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av fiskene i karet.
De ser ut til å trives godt og har kommet seg mer frem i den siste uka. Nå er de veldig ivrige når det er mat og jeg kan sitte å se på dem i gangen når de leker.
Pseudotropheus sp. Polit hannen har farget ut og den har blitt skikkelig flott. Den andre hannen holder seg litt på avstand.
Bilde 1: Pseudotropheus sp. polit - hann
Bilde 2: Labeotropheus trewavasae - hann
Bilde 3: Labeotropheus trewavasae - hunn
Kjempefornøyd med mine flotte fisker. Politen spesiellt da den er blitt like nydelig som de store Kent hadde i butikken.
De ser ut til å trives godt og har kommet seg mer frem i den siste uka. Nå er de veldig ivrige når det er mat og jeg kan sitte å se på dem i gangen når de leker.
Pseudotropheus sp. Polit hannen har farget ut og den har blitt skikkelig flott. Den andre hannen holder seg litt på avstand.
Bilde 1: Pseudotropheus sp. polit - hann
Bilde 2: Labeotropheus trewavasae - hann
Bilde 3: Labeotropheus trewavasae - hunn
Kjempefornøyd med mine flotte fisker. Politen spesiellt da den er blitt like nydelig som de store Kent hadde i butikken.
Postet 06.09.08 kl 18:02
Endret: 06.09.08 kl 18:03
Postet 26.09.08 kl 21:26
Postet 28.09.08 kl 21:25
Postet 29.09.08 kl 13:34
Inaktiv bruker
flotte saker
Postet 29.09.08 kl 14:53