Demasoniciklide i 160l akvarium?

Hei!
Kunne tenkt meg å holde demasoniciklide sammen med golden og scoliofi i et 160l akvarium. Men har da også lest at demasonien er aggressiv dersom det er få av den.. Er akvariestørrelsen for liten i.f.t demasoni?
Svein Rune De Presno
Hei! Kunne tenkt meg å holde demasoniciklide sammen med golden og scoliofi i et 160l akvarium. Men har da også lest at demasonien er aggressiv dersom det er få av den.. Er akvariestørrelsen for liten i.f.t demasoni?

Jeg satt 6 stk av dem i et 180liter, de var ikke voksne ca 3-4 cm store. I tillegg hadde jeg en gruppe golden. Dette gikk ikke bra. De jaget og sloss hele tiden, håpet lenge at de skulle roe seg men tilslutt måtte jeg selge dem. Synd for dette er vakre fisker.

Personlig synes jeg at 180 liter er lite til golden, de vokser raskt, krangler og griser. Allikevel, kjempe kjekke fisker
Mente du at 180l var for lite også for golden? Eller var det demasoniciklidene du mente? Ellers takk for erfaringer og tips... Andre forslag til malawi i 160 liter? Tenkte mest på mbunas..
Har ikkje akkurat klart å sette meg særlig inn i malawi-verden ennå, men er ikkje dette temaet og svært avhengig av korvidt det er møkje gøymesteder for fisken?

..sånn som kalkstein...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap