No he den kvite golden dama fått yngel....

Hei=)

Nå he den kvite golden dama fått yngelen,og ej he fjerna ho fra yngelkarret... Me mitt utrente aue,ser det ut som at det e en gul golden ho he fått yngel med! Noken syns vel det e fy-fy....men ej kjøpte et 260l kar me malawi som følgte med,og he ikkje muligheit for å skille dei gule fra den kvite! Så med tid å stunder vil ej skaffe mej en kvit hanne! =)

Men det ej igrunnen lurte på...kor store børr yngelen vær før man selger dei?
E det vanlig at dei fleste overleve,eller bruka det vanligvis å dø noken etterkvart...?No e dei ca 1,5cm =)

Takk for alle svar!
Jeg vet ikke men har sett folk som selger de når de er 3-4 cm i alle fall..
For å selge yngel generelt bør de være ca 3-4 cm. Det er det mest vanlige.
Men du vil nok få trøbbel med å selge dem,siden de er krysning. Ingen seriøse akvarister ønsker krysninger, så du bør nok enten kvitte deg med den ene golden-rasen, og satse på den du liker best. Yngelen hadde jeg gitt som for til de større fiskene. Prøver du å selge dem når de har vokst seg til, vil nok potensielle kjøpere legge merke til at de ikke er av ren rase. Har selv opplevd å kjøpe krysninger ved en feiltakelse. Selgeren var dessverre ikke seriøs nok til å si ifra. Ikke gøy å måtte avlive fisk eller la kryssede raser fortsette sine "urene" gener.
okey sjønna...men lurte på en anna ting...he no en go del yngel,men det som er rart e at noken e kvite me lyseblåsjkær,noken lysegule aktige...og noken mørkeGRÅ! trudde dei sku vere gule og kvite evt......

Veit ikkje heilt om ej he samvittigheit å gi dei som snadder til dei andre fiskane då... men forstår det ikkje e bra me krysninga..!! :/ Dersom det e noken som he kvite golden i møre og romsdal so skrik ut...ej e intr=)
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap