Juwel ciklide og malawi

Noen som kan gi meg noen tips om hvordan juwel ciklider og malawi går sammen? Har noen malawi og fått tilbud om å få noen juwel ciklider. Ettersom jeg er ganske ny på dette, så må jeg spørre
Malawi
Nå er det slik at malawi blir anbefalt å ha kun sammen med annen malawi.
Det har med adferd, vannverdier og matbehov å gjøre.
De har gjerne annet "kroppsspråk" enn andre ciklider, og mange av dem skal ha fòr laget av hovedsaklig grønnsaker, og ihvertfall ikke kjøtt.
De trenger også relativt store kar for å komme til sin rett. Noen kan gå i min. 200 liter, men de fleste trenger større.

Er det denne juvelcikliden du tenker på?: Hemichromis bimaculatus.
Jeg har ikke hatt den selv, men det står at den bør gå i artskar.

Håper det var til hjelp
Takk for svar!

Ja, det var den. Nei, da satser vi på å ikke kjøpe de Viktig at fiskene trives også!
Jeg hadde malawi sammen med Juwel ciklider i en 375-liter for noen år siden og det gikk veldig fint.
Helge
Jeg hadde malawi sammen med Juwel ciklider i en 375-liter for noen år siden og det gikk veldig fint.

Har 240 liters jeg da. Men mulig det går da! Takk for råd!
Hvilke malawier er det du har fra før?
De forskjellige artene og gruppene kan jo være ganske forskjellig.
Shiramor
Hvilke malawier er det du har fra før? De forskjellige artene og gruppene kan jo være ganske forskjellig.

TROR det er Haplochromis phenochilus, men er ikke helt sikker nei! Virker som dem er litt mer grå med blåtoner i.
Helge

Samme hadde jeg til for kort tid siden. En god del forskjellige Malawi og bl. annet juvel, sebra, regnbue, acara, mossambicus og blåøyd ciklider. En mølje som gikk veldig fint sammen i min 500Liter. Det er lettere å få dette til i et "større" karr enn et "mindre" som t.ek på 200L. Malawi og ciklider krever litt forskjellige vannverdier, men fisk venner seg til og tilpasser seg jo en del. Ønsker deg lykke til med det valget du velger

Mvh Leif
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap