Hvorfor krysser golden og rød zebra seg?

Jeg har lest en del og sett ett par filmer om golden som leker sammen med Rød Zebra.

Det jeg lurer på er hvorfor disse gjør dette? Ikke er de i slekt, og ikke ligner de på hverandre noe særlig.

Noen som har ett clue?
Alexus
Jeg har lest en del og sett ett par [URLBLOCK1] om golden som leker sammen med Rød Zebra. Det jeg lurer på er hvorfor disse gjør dette? Ikke er de i slekt, og ikke ligner de på hverandre noe særlig. Noen som har ett clue?

Hvorfor de gjør det...? Må du nesyten spørre Gud om, umulig for oss vanlige mennesker å svare på noe slikt.
Klart det er mulig, ingen behov for å påkalle noen God of the gaps her riktig enda.

Selv om fiskene ikke er plassert i samme slekt (og det er jo tross alt mennesker som setter slektsnavn på organismer), er de likevel i familie.

Og hvis de er i stand til å produsere levedyktig avkom, så er det vel ikke så rart at de «velger» å gjøre det?
Hehe. det er sannt det. Men jeg synes det er litt morsomt. Man ser ikke like ofte at kampfisk og guramier krysser seg.
Er det ikke slik at fiskene i Riftdalen lever tettere og er nærmere beslektet med hverandre, enn de fleste fisk ellers i verden?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap