Tropheus duboisi

Jeg forstår meg ikke helt på denne fisken. Vannverdiene mine burde vært optimale, men fargene på fisken er ikke som de skal (tror jeg). Fiskene ser ut til å trives. Ingen slosskamper eller noe. Det jeg ikke forstår er at ved vannbytte (hver søndag) har jeg oppi GH-salt slik at jeg opprettholder gh på ca 12 - 13. I den første timen etter at jeg har hatt saltet oppi kommer fargene mye bedre frem. Men så begynner fargene og forsinne igjen, før fiskene blir rimelig bleke.

Er de slik de skal vær eller?
Har du tatt mål av alle vannverdiene etter vannbytte? Hva med Ph og temperatur... Prøv også å måle noen dager etter vannbytte for å se om verdiene holder seg stabile. Når fisk ikke viser farge slik de er skyldes i hovedsak dårlig vann eller feil vannverdiene. Kan hende saltet som du bruker har gått ut av dato. En annen årsak kan være at de føler seg ikke trygd i karet. Har du lagd steingrotter og huler til gjemmested for fiskene. Lyset kan også skape et annet inntrykk av fiskens farge. Har du noen bilder å vise farge på fisken og hele karet?
Ph ligger på 8.5, og det gjør den stortsett alltid. Noe avvik, men det passer jeg på å opprette så snart jeg oppdager det. Tempen ligger på 25 grader.
Det er mange sjulesteder i karet mitt.

Fiskene tror jeg trives med tanke på at jeg nettopp hadde 2 stk. tyggende hunner.

Jeg skal få tatt noen bilder etterhvert.
Mortenh
Ph ligger på 8.5, og det gjør den stortsett alltid. Noe avvik, men det passer jeg på å opprette så snart jeg oppdager det. Tempen ligger på 25 grader. Det er mange sjulesteder i karet mitt. Fiskene tror jeg trives med tanke på at jeg nettopp hadde 2 stk. tyggende hunner. Jeg skal få tatt noen bilder etterhvert.

Badat stilte noen gode spørsmål,.. Jeg ville prøvd å hevet tempen litt. Fiskene blir veldig daffe hos meg hvis tempen går under 26 grader.

Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap