Malawi, tanganika eller viktoria?

Hvorfor har dere som har malawi, tanganika og viktoria valg akkurat den?
Skal starte opp ett nytt kar(nr.6) og hadde bestemt meg for nok ett kar med malawi.... men så begynnte jeg å tenke på de andre to så nå vet jeg ike helt hvilken jeg skal velge.
Dere som har tanganika og viktoria....hva er så flott/spesielt med disse som ikke er med malawi? Eller hvorfor bestemte dere dere for disse?
Jeg anbefaler Tropheus. Klikk på linken å se selv. Og det er mange bergensere derinne.
Her finner du masse om victoria-ciklider og litt om malawi
Derfor valgte jeg malawiciklier fremfor arter fra de andre sjøene :

Malawi er fargerike og svært aktive. Gir karet et tropisk og flott preg.
Victoria er vanskelig å få tak i, pluss at de ikke matcher malawiene i farger i mine øyne.
Tanganyika er heller ikke de enkleste og oppdrive, og de fungerer ikke sammen på samme måte som malawiene.
Noen vil påstå at tropheusene matcher malawi da de bør holdes i store grupper, men å prøve noe nytt å måtte betale 2-3000 kr for en hel gruppe frister ikke.

Malawiciklidene er og blir mine favoritter.
tropheus er en fisk som ikke alle har og er derfor litt spesiell. gjerne en litt dyr fisk ja kommer helt ann på hvor du kjøper den det. det finnes mange typer av den med masse farger. og er heller egentlig ikke så vanskelig og holde når du først har fått alt oppe og gå slik det skal. og det er mange forskjellige typer fisker fra tangyanika som går sammen, gjerne ikke troffe går sammen med andre troffer men finns mange andre typer fisk fra tangyanika som går fint sammen. bare man skiller alge spiser fra kjøtt eterne. og jeg har en gruppe med kiriza til salgs *glize*
Grunnen til at jeg startet med Tanganyika var en art (N. brichardi) jeg hadde hatt lyst til å holde siden guttedagene. At det også er en del fine og interessante arter fra sjøen som kan gå i mindre kar har vært medvirkende til at jeg har fortsatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap