Malawi golden yngel!

Hjeeeelp! Da har jeg for første gang fått yngel på den ene Golden fruen min .. Poppet ut en hel haug med små bebiser!

Spm 1 : Hva gjør jeg med mor ? Skal hun gå i karet med yngelen sin ? Eller skal hun tilbake i Malawi karet ?

Spm 2 : Noen spesielle hensyn og ta til yngelen ? Jeg har modifisert pumpa, så de skal nok ikke bli sugd fast noe sted der.. Prøver og fore de med litt malt flak for..

Helt nybegynner her, var utrolig morro og få yngel på de! Alle tips taes i mot med stor takknemmelighet
Hm
Puncher denne jeg! Prøvd søke og lese men kommer ikke frem til noe, Hva gjør jeg med den nybakte moren ? Tilbake til "voksen" karet eller skal hun svømme med yngelen ? Nå er hun i en isboks stakkar.. Yngelen er alene i karet.. Er redd hun skal spise de opp

Har ikke peiling på golden selv, men det er ofte mye bra info å finne under oppdrettsfanen på profilen til diverse fisk.

Sjekk her, og klikk på "klikk her for å se". Hold musa over navnene, evt klikk på de for å lese hvordan andre har gått frem når de har fått yngel. På en av de første leste jeg hvertfall at de hadde flyttet hunnen tilbake til hovedkaret etter at hun hadde spyttet.
Hey!
Takk for det Nå er ting på plass her hehe
Hua flyttes tilbake til hovedkaret så fort hun mister interessen for yngelen. Ynglene spiser knust flakfor. Viktig å ha godt med hjemmesteder i hovedkaret, for den nybakte mor er sliten etter tre uker med faste og en masete hanne som jager kan ta livet av henne. Mat lite og ofte, slik at hun ikke forspiser seg. Det samme med yngel, lite og ofte er bedre enn at mat blir liggende igjen på bunn etter hver foring.

Good Luck
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap