Malawi spise røde mygglarver eller oksehjerter?

Hva skjer vist mine malawier som egentlig skal spise planter spiser oksehjerter, røde mygglarver osv?

Jeg merker at Synadontisen er svært glad for røde mygglarver.
Jeg har bare en 0.5 liters imsdal liggende nede så enenste som kommer til mygglarvene er øreålen og synadontisen og cynotilapia afra.

Tenkte jeg skulle byggen en permanent slik løsning slik at jeg bare putter mat i ett rør som henger utenfor akvarie som går ned i den tingen jeg har bygget til ålene. Skal bygge et eget reir til de tenkte jeg.

Hva kan jeg bruke å bygge med? kan jeg bruke glass forgifter det vannet?

Disse fiskene har jeg.

2 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
2 stk Copadichromis borleyi
2 stk Cynotilapia afra
6 stk Delfinciklide Cyrtocara moorii
2 stk Øreål, Panserål Erpetoichthys calabaricus
2 stk Golden Labidochromis caeruleus
2 stk Venustus Nimbochromis venustus
1 stk Gjøkmalle Synodontis multipunctatus
Fisk fra Malawisjøen tåler ikke mygglarver, som i villform etc. oppdrett lever i, og fører med seg for surt vann. Mygglarver er nesten Bare vann. Dette kan i værste fall ende opp med at dine Malawifisker får sykdommen bukvannsot
Oksehjerte er det derimot for mye proteiner i. Glem disse 2 fòrvariantene til fisk fra Malawisjøen.
Legger forøvrig ved et søk fra google
Hmm
jaja jeg fikk beskjed at det gikk greit med røde mygglarver:P

men jeg får bare lage litt rekemisk til ålene mine istede.

Helst levendefór. spiser gjerne frossent for som frossne reker mixet med erter/agurk (dette fryses sammen. bryt av biter)

Dette kan vel malawi spise også?
Malawienes førdøyelsessystem er ikke laget for å fordøye kjøtt. Diskus mat og ol. kan derfor gi dem forstoppelse, som igjen kan medføre død.

Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap