Over 60 nyspyttet delfinyngel på ei hunn!

Jeg så meg nødt til å fange henne og strippe henne her for et par dager siden. Hun var blitt meget aggressiv mot de andre fiskene, det var tydelig at hun slet. Oppleves jo ikke akkurat som trygt å spytte i karet med andre fisk i.

Ut kom i hvertfall 60 stk., mulig flere delfinbebiser. Jeg har de i et eget yngelkar og de lever i beste velgående. Men er ikke dette veldig mye yngel på ei hunn?
Gratulerer som "bestemor"... HE HE
Har ike hatt den ære å få yngel på Delfinene mine enda, men håper i spenning
Oi, 60 stk. Det var mye. Trodde 20-30 var normalen?

Prøv å legg ut bilder etterhvert da?
Stor hu eller? 60 føltes ut som langt over gjennomsnittet
Gratulerer !!!
Så utrolig morro!! :P Har du hatt de lenge før du fikk yngel på de ? Jeg har noen par selv, håper de også yngler etterhvert
Hun er ca 14 cm. Og dette er ikke hennes første kull, men makan til antall, hehe. Jeg reagerte også på antallet, derfor jeg skrev denne tråden - ble helt sjokkert... Sånn ca dobbelt så mange som det pleier å være.
Kan hun ha kidnappet yngelen til en annen hunn som tygde samtidig?
Det skjer blant ciklider av og til. To hunner i samme kar, og den ene "kupper" kullet til den andre (som gjerne er den mest underdanige av dem).
En interessant tanke mona. Men hun kan jo ikke få eggene ut av kjeften til ei anna, det ser jeg på som rimelig umulig. Jeg har aldri hørt om dette før. Hvis hun har kidnappet - så må det være eggene til ei anna. At de har lekt samtidig og at hun har snappet til seg eggene til den andre før hun selv rakk å plukke de opp?
Mariflyfly
Gratulerer som "bestemor"... HE HE Har ike hatt den ære å få yngel på Delfinene mine enda, men håper i spenning

Hvor gammel/store er delfinene dine? Delfiner er litt sen i utviklingen, det tar litt tid før de blir kjønnsmodne. Bare stell godt med de og vær tålmodig - maken til en mer nydelig ciklide skal du lete lenge etter, synes jeg

En må være ekstremt forsiktig når en fanger ei tyggende delfin hunn da de er kjent for å være "dårlige mødre". Blir de for stresset så kan de svelge yngelen eller spytte de i karet før du rekker å få henne i hoven.
Legger ved et bilde av hannen min, dette bildet er tatt sist vår, men han er jo akkurat like nydelig nå, han begynner å nærme seg 16-17 cm nå, høres ikke så stort ut, men se på et målebånd så er det stort
Har forsøkt å ta et bilde av yngelen. Litt vanskelig - de som svømmer i det området som gir gjenskinn fra kalksteinen vises jo ikke, men som sagt, alle disse kom ut av kjeften på ei hunn
2nelise
[QUOTE=Mariflyfly]Gratulerer som "bestemor"... HE HE Har ike hatt den ære å få yngel på Delfinene mine enda, men håper i spenning

Hvor gammel/store er delfinene dine? Delfiner er litt sen i utviklingen, det tar litt tid før de blir kjønnsmodne. Bare stell godt med de og vær tålmodig - maken til en mer nydelig ciklide skal du lete lenge etter, synes jeg

En må være ekstremt forsiktig når en fanger ei tyggende delfin hunn da de er kjent for å være "dårlige mødre". Blir de for stresset så kan de svelge yngelen eller spytte de i karet før du rekker å få henne i hoven.

Har to på rundt 12-14cm og fire på 8-10cm, men er ikke sikker på kjønn
De største er nok blitt kjønnmodne. De minste har nok litt tid igjen. En må nesten ha en av hvert kjønn for å få barn :P

Er du heldig da, så er de største av hvert kjønn og ting kommer til å skje snart, spennende
Dette blir mer og mer merkelig
Dette kan komme til å bli en gåte. Når jeg sitter å studerer yngelen så synes jeg faktisk at ikke alle ligner på delfin yngel. Jeg synes faktisk at noen ligner mistenkelig mye på aulonocara yngel.

Kan det virkelig være slik mona ymtet, at hun rett og slett har kidnappet eggene til ei anna? Kan aulonocaraene ha lekt samtidig og at hun liksågodt snappet til seg aulonocara eggene samtidig som sine egne?

Jøss så merkelig dette var da....
Dette var rett og slett knallspennende. Ikke ofte slike mysterier dukker opp på AF.

Fine bilder forresten, flott syn med så mye malawiyngel

*abonnerer
Ja dette var merkelige greier. Blir spennende å se om noen dager, da vil forskjellen bli ennå mer tydelig hvis hun virkelig har tygget to forskjellige arter
Skjer det noe nytt i mysteriet?
60 delfinygel
Det er ikke usedvanlig at ei hu kan få over 60 yngel,,,står de faktisk kan få opp til 90,men så heldig har aldri eg vært forressten,,
Har 2 viltfangede hunner som går annen kvar månad å munnruger,,den store viltfangede hannen tar seg godt av de 2 favoritt damene sine,,,
De siste 4 kullene så tellte eg bare for morro, 3 av dem var på 65 små og 1 kull på 70 stk,så det går faktisk...

Mine hunner er rundt 17 cm og hannen er vel helt oppi 23 eller 24 cm,,,, Han er enorm,,,

Gratulerer så masse,ingenting er mere morro enn når man får små og så mangen,,,
Morro å se om det viser seg at de sjeler egg også, det har aldri skjedd hos meg,men det er for delfinene har gått alene til nå i det siste...
Nå har de sluttet og munnruge,er nok for mye fisk i karet...

Mvh Annette
Jeg er faktisk fortsatt usikker på om alle er delfiner. Noen er litt mørkere og litt mer flekkete på en måte, så jeg er jaggu usikker gitt. Gir de en uke til så klarer jeg nok å gi et bedre svar.... men jeg har mine mistanker om at det er noe muffens her, jeg gir dere oppdatering etterhvert
Spennende
Ska følge spennende med her,,,
For det er jo raser som blander seg,men ikke plukker opp andre sine egg,den er ny for meg,,,
Eg følger spennende med om dette er fakta...

Mvh Annette
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap