- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Startet opp tropheus duboisi kar :)
Startet opp tropheus duboisi kar :)
Hei!
Jeg har akkurat startet med tanganyika
Har 15 stk tropheus duboisi ungfisk på ca 6cm.
Finner lite info om dem på nettet, bare info om vannkvalitet og om at dem skal holdes i stim osv men lite om selve fisken, feks hvor lenge dem har eggene i munnen før det klekker og hvor lang tid det tar før dem er ferdig farget ut og fullvoksene..
Er det noen bra info sider om denne type fisk?
Jeg ser det er noen få som har rot i akvariet med tropheuser og jeg har selv en fin rot jeg vil ha i men er redd for phen skal bli for lav? hva tror dere?
Fikk beskjed og kun fore med spirulina flakfor, må jeg vente til fisken er helt voksen med og gi dem artemia og andre type tørfor?
Legger ved et par bilder akvariet er ikke innredet ferdig, er på jakt etter noen fine ting og putte i snart
Jeg har akkurat startet med tanganyika
Har 15 stk tropheus duboisi ungfisk på ca 6cm.
Finner lite info om dem på nettet, bare info om vannkvalitet og om at dem skal holdes i stim osv men lite om selve fisken, feks hvor lenge dem har eggene i munnen før det klekker og hvor lang tid det tar før dem er ferdig farget ut og fullvoksene..
Er det noen bra info sider om denne type fisk?
Jeg ser det er noen få som har rot i akvariet med tropheuser og jeg har selv en fin rot jeg vil ha i men er redd for phen skal bli for lav? hva tror dere?
Fikk beskjed og kun fore med spirulina flakfor, må jeg vente til fisken er helt voksen med og gi dem artemia og andre type tørfor?
Legger ved et par bilder akvariet er ikke innredet ferdig, er på jakt etter noen fine ting og putte i snart
Postet 22.02.09 kl 19:34
I denne tråden, Tropheus bilder er det meget å lese. her er det også både bilder og tekst av hvordan sette opp kar, innredning og bunnmateriale. Her er det snakk om lys og filter. Oppdrett og fôr er også grundig diskutert.
Mange ulike tropheus arter er avbildet og ulike erfaringer med disse er beskrevet.
Mange ulike tropheus arter er avbildet og ulike erfaringer med disse er beskrevet.
Postet 22.02.09 kl 19:46
Postet 23.02.09 kl 10:53
Endret: 23.02.09 kl 11:00
Postet 23.02.09 kl 19:59
Postet 23.02.09 kl 20:04
Her er en bra side om Tropheus.
Du kan ha røtter opp i så lenge du vet at røtter kan senke Ph og du kontrollere vannverdiene regelmessig. Ellers er innredning med stein hører hjemmet i Tanganyikasjøen. Bruk litt større steiner og lager 2 grupper, en i her ende. Unge klekkes etter ca. 3 uker, men er ikke ferdig utviklet etter 4 uker. En tyggende hun kan gå med yngel i munn ganske lenge, 6-8 uker før hun må spytte dem ut.
Dine Duboisi er antagelig Maswa typen siden det er antydning til gul i stripen.
De er nesten voksen så jeg tror de er rundt et år.
Du kan ha røtter opp i så lenge du vet at røtter kan senke Ph og du kontrollere vannverdiene regelmessig. Ellers er innredning med stein hører hjemmet i Tanganyikasjøen. Bruk litt større steiner og lager 2 grupper, en i her ende. Unge klekkes etter ca. 3 uker, men er ikke ferdig utviklet etter 4 uker. En tyggende hun kan gå med yngel i munn ganske lenge, 6-8 uker før hun må spytte dem ut.
Dine Duboisi er antagelig Maswa typen siden det er antydning til gul i stripen.
De er nesten voksen så jeg tror de er rundt et år.
Postet 23.02.09 kl 20:33
Postet 27.02.09 kl 18:27
Postet 27.02.09 kl 19:51