Alder på malawi

Er det noen som har noen råd, hvis man ønsker og kjøpe en voksen malavi og hvordan man kan se om det er en "gamling" eller en "20 åring"?

Hvor gamle kan de bli?
Jeg leste en plass at de kan bli opptil 10 år. Men om det gjaldt spesifikke arter, eller alle er jeg usikker på. En gammel fisk blir blassere i fargene.
Takk for svar. For en nybegynner i malavi sjøen så går det ganske bra synes jeg. Kjøpte en 450l ca to mn siden, det har gått bra til nå, så nå har jeg blitt bitt. ( ikke i fingeren)
Gratulerer med et flott utgangspunkt og velkommen til "malawigalskapen"! 450 liter er en fin størrelse på et malawikar, hvilke arter holder du?

Om du ikke har lest den alt kan du ta en titt på denne tråden, nyttig info om malawi.
Nå er jeg ikke helt kjent med alle navnene,

Golden, rød zebra,otto, gibbiceps, red rubin,katale

Di siste prøver jeg og finne navnet på men morro er det. Har vært inne og sett på 450l din, den er fin.
Om du legger ut bilder av dem her kan vi hjelpe deg med ID.

Her er forresten linken jeg glemte å legge ved i forrige innlegg, går litt fort i svinga.

Malawi infotråd.
Jeg prøver og ta bilder, men dem svømmer så jæskla fort når dem ser kamera. Men jeg skal prøve videre.

Var foresten på aksjon på søndag i nabo byen, overasket hvor billig fisken ble solgt for, neste gang skal jeg vere mere forberett. Masse penger og spare.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap