Tropheus duboisi

noen som har erfaringer å dele om denne arten?
Forelsket meg til langt opp over ørene i denne nydelige fisken...
her kan du spørre det er mange på denne tråden som har duboisi og som, sikkert kan selge deg en gruppe.
vi har aldri holdt dubber, kontakt roger kaasa han har dubber til salgs en ung halv voksen gruppe.

i denne linken kan du spørre folket de har mye peiling,
og dette er den gamle tråden, søk i den og du finner utrloig mye om troffe holde bilder osv.
Hm
Jeg selv har bestilt meg en stim slike fisk
Akvarie mitt begynner å bli meget fint synes jeg:P
når dere skal holde troffer så finnes det noen måkrav,

1. karet må være stort nok, 150cm i lengde dette er jagelengden til de fleste troffer og literen burde ikke gå under 300
perfekt kar er 375 liter og oppover.
2. mat kun med mat av beste kvalitet av typen grønt for som, OSI, tropical spirulina forte, og tetra veg pro crisp og eventuelt rekemiks men den hadde jeg hoppet over til dere var litt mere erfarne.
3. husk små grupper er kanskje ikke den beste, pga at tropheus er hissige og vill mobbe ut de svakeste vist det ikke er nok fisk i karet. start gruppe i en 375 liter så anbefaler jeg 20 til 30 stk. er det snak om yngel pluss på 10 til 20 stk pga frafall osv. (men det kan gå bra med mindre).
blander dere to grupper er det fare for kryssninger, og den andre gruppen kan bli dominert ned så fargen ikke kommer skikkelig ut. jeg velger kun en type troffer i karet.

Har planer og å bytte ut noen kar å kjøpe en 300L eller litt over.. Men blir ikke før til sommeren.
Takk for tips og linker, har litt å lese på da
De vil bli holdt i artskar.
Hmmm
Svarte at man ikke skulle vinne noe i lotto så man kunne kjøpe en hel vegg av akvarier:P
Du sier noe der... Får igjen en god del på skatten, så da skal jeg skjemme meg og gutten litt bort
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap