- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Membe deep yngel
Membe deep yngel
Hei
Har 9 membe deep yngel i eget kar og mor tygger igjen. Lurer på hvor lenge yngel skal være i eget kar før de kan slippes over i hovedkaret? Hva gjør vi med mora som tygger igjen? kan vi ta henne over i yngel karet før hun spytter yngelen ut? Vil hun da prøve å spise hennes tidligere yngel?
Håper på svar.
Hilde.
Har 9 membe deep yngel i eget kar og mor tygger igjen. Lurer på hvor lenge yngel skal være i eget kar før de kan slippes over i hovedkaret? Hva gjør vi med mora som tygger igjen? kan vi ta henne over i yngel karet før hun spytter yngelen ut? Vil hun da prøve å spise hennes tidligere yngel?
Håper på svar.
Hilde.
Postet 04.04.09 kl 10:55
Hilde Christin SundetHei Har 9 membe deep yngel i eget kar og mor tygger igjen. Lurer på hvor lenge yngel skal være i eget kar før de kan slippes over i hovedkaret? Hva gjør vi med mora som tygger igjen? kan vi ta henne over i yngel karet før hun spytter yngelen ut? Vil hun da prøve å spise hennes tidligere yngel? Håper på svar. Hilde.
Jeg har hatt tyggende hunner i yngelkaret uten problem.
Ps. er du interessert i å selge noe av dette yngelet???? Veldig interessert...
Postet 04.04.09 kl 11:01
Membe deep
Jeg har hatt tyggende hunner i yngelkaret uten problem.
De 9 små har vi planer om å beholde men ettersom mor tygger og tygger så kan det bli mange av dem etter hvert, så kanskje. Vi har bare 1 par og ønsker oss en eller to damer til, virker som hun sliter med all denne tygginga. Tror vi prøver å ta henne over i yngelkaret.
Hilde
De 9 små har vi planer om å beholde men ettersom mor tygger og tygger så kan det bli mange av dem etter hvert, så kanskje. Vi har bare 1 par og ønsker oss en eller to damer til, virker som hun sliter med all denne tygginga. Tror vi prøver å ta henne over i yngelkaret.
Hilde
Postet 04.04.09 kl 11:11
Hilde Christin SundetJeg har hatt tyggende hunner i yngelkaret uten problem. Ps. er du interessert i å selge noe av dette yngelet???? Veldig interessert... ________________________________________________________________ Hei på deg De 9 små har vi planer om å beholde:-) men ettersom mor tygger og tygger så kan det bli mange av dem etter hvert, så kanskje. Vi har bare 1 par og ønsker oss en eller to damer til, virker som hun sliter med all denne tygginga. Tror vi prøver å ta henne over i yngelkaret. Hilde
Hvor store er foreldrene?
Postet 04.04.09 kl 11:12
Postet 04.04.09 kl 11:21
Hilde Christin SundetHvor store er foreldrene? _____________________________________________________________ De er ikke stort mer enn ca 6 cm, blir vel rundt 10 cm
Da har du vært heldig. Jeg har hatt ett par i ett år de er nå ca 10 cm og ikke fått ett eneste kull. Har også skafffet meg tre til. så har nå to hanner og tre hunner, men likevel ingen ting.
hvilke andre fisk går dine sammen med?
Mine er VF vet ike om det har noe å si... Missunner deg ivertfall. Er min favoritt fisk.
Yngelen bør gå i eget kar til de ike lengre passer i foreldrenes munn(eller annen fisk i karet). Så ville sagt min. 4 cm....
Postet 04.04.09 kl 12:00
Endret: 04.04.09 kl 12:04
Da har du vært heldig. Jeg har hatt ett par i ett år de er nå ca 10 cm og ikke fått ett eneste kull. Har også skafffet meg tre til. så har nå to hanner og tre hunner, men likevel ingen ting.
Mine er VF vet ike om det har noe å si... Missunner deg ivertfall. Er min favoritt fisk.
Yngelen bør gå i eget kar til de ike lengre passer i foreldrenes munn(eller annen fisk i karet). Så ville sagt min. 4 cm.... _______________________________________________________________
Så synd, vi har ikke hatt akvarie i mer enn ca 5 mnd så de satte igang raskt.
De går sammen med White tail, hongi rød, rød zebra, pearlmut og en type afra vet ikke helt hvilken type. Membe deep er min favoritt også utrolig flotte fisker.
Yngelen bør gå i eget kar til de ike lengre passer i foreldrenes munn(eller annen fisk i karet). Så ville sagt min. 4 cm.... _______________________________________________________________
Så synd, vi har ikke hatt akvarie i mer enn ca 5 mnd så de satte igang raskt.
De går sammen med White tail, hongi rød, rød zebra, pearlmut og en type afra vet ikke helt hvilken type. Membe deep er min favoritt også utrolig flotte fisker.
Postet 04.04.09 kl 12:14
Postet 04.04.09 kl 13:47
Ble litt nysgjerrig på disse membe-fiskene. Er det noen av dere som kan ofre et bilde til fiskebasen (eller tråden). Jeg er egentlig mest opptatt av sør-amerika men ser jo at Afrika har mye spennende fisk å by på.
Postet 04.04.09 kl 14:07
Postet 04.04.09 kl 16:28
Postet 04.04.09 kl 22:22
Postet 05.04.09 kl 07:23
Postet 05.04.09 kl 12:07
Postet 05.04.09 kl 13:25
Postet 05.04.09 kl 19:16
Postet 05.04.09 kl 23:08
Postet 06.04.09 kl 15:42
Endret: 06.04.09 kl 15:43
Postet 06.04.09 kl 17:00