Julidochromis

Jeg har noen flotte J. ornatus i en 60+ liter og lurer litt på om det er flere der ute som har julier.
De er ikke lik i oppførsel som mange andre tanganyikaer og derfor er de et aldri så lite mysterium for meg..hehe

Lurer på om det er noen som vet hvor store ornatusene må være før de begynner å leke. Har en som er ca 4+ cm og den har begynt å grave seg en liten hule under en stein i røysa mi. Er dette en hann som i malawiverden eller kan det være en hunn??

Del deres råd og erfaringer er dere snille. Vil lære mer om jullene mine og andre juller.
Hei,

Jeg digger små julier og har Julidochromis transcriptus. Jeg har dem sammen med A. calvus, N. leleuipi og en Synodontis. Den ene har jeg hatt i et par år og den driver å graver litt. Trioen med ungfisk som jeg har hatt siden nyttår vanker foreløpig ikke så mye med den gamle. Så jeg har ingen erfaring med lek og oppdrett på julier, men et [URL=http://www.google.com/search?hl=no&q=breeding+julidochromis+ornatus&btnG=S%C3%B8k&lr=]Google-søk på oppdrett av J. ornatus[/URL] gir mange interessante treff.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Bjørkvist
Reklame for plussmedlemskap