Malawi, nytt kar i huset

Heisann folkens.
Endelig kom Malawikaret i gang, som tidligere fortalt i Design/Aquascaping trådene. Men følte for at det var på tide og flytte tråden hit.
Har endelig fått fisk i karet, tre stk Aulonacara stuartgranti Maleri, som ser ut til å trives godt, og tre stk(foreløpig) Pseudotropheops Saulosi.
Var så heldig å få med ei hue som allerede tygger, så dette kan bli spennende. Skal legge ut bilder når fruen komemr hjem med husets eneste fotoapparat, så foreløpig får dere nøye dere med fantasien
Her kommer første strek i regninga..

Saulosi er herbivore, Aulonocara'ene er omnivore. De krever med andre ord forskjellig kost.
Saulosi er en hissig Mbuna, mens aulonocaraen er en mye roligere ciklide som tilhører en annen gruppe fisk fra malawisjøen. Mbuna'ene trives i mye steinformasjoner og er svært territorielle, mens aulonocaraene holder seg mer i åpent område.

Bruker du mer tid på å lære om de artene du ønsker, før du kjøper, så er det mye større sjangse for at karet ditt blir harmonisk.
Sant det du sier der. Men jeg tok feil i det jeg sa om at jeg kjøpte saulosi. Det jeg kjøpte var tropheops. Av en eller annen grunn blandet jeg sammen de to. MEn de skal jo fremdeles ha forskjellig for. Slik det ser ut nå, så går artene mine fint sammen. Foreløpig. Tiden vil vise. Demasoniene lager også litt mer liv i karet. Får se hvordan det blir fremover...mest sannsynlig vil det komme i hus et større kar :P
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap