180 l - tanganyika medi

Da er jeg igang med å sette opp et nytt kar til Tanganyika. Karet skulle egentlig være til malawi, men setter det nå opp som Tanganyika.

Karet:

Akvarium: 180 L MP Eheim med møbel i bøk
Lysrør:Heldekkende lystopp med 1*Flora-Glo og 1*Life-Glo2
Filtrering: TertaTec EX700
Sirkulasjon: Maxi-Jet PH900

Bunnsubstrat: Rådasand 0,8-1,2 mm
Bakgrunn: RockZolid comodo grå
Innredning: Naturstein og sneglehus.

Her kommer det noen bilder

1.Karet før oppstart. Fjernet den innvendige struktur bakgrunnen.
2. Bordet med rammen
3. Lystoppen
4. Karet som venter på den innvendige bakgrunnen. Har skrubbet litt, men trenger en vask til.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Montering og klargjøring av bakgrunnen. Har borret to hull til innsug av vann så pumpene bak bakgrunnen får filtrert og malt to sider sorte.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Da kommer det flere bilder.

Isopor er silikonert i bunnen og bakgrunnen er silikonert fast i karet. Naturstein er lagt inn og pumpen, en TetraTec EX700 er satt på plass.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Karet satt opp med filtergugge og det meste.
Her kommer noen bilder.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

De 5 prinsessene (N. brichardi) som jeg kjøpte på auksjonen til LOAK har funnet seg godt til rette. Dog skal disse fiskene bare bo her middlertidig til de får et eget kar og gå i.
Ellers er fiskelisten som følgende:

1 stk L. ocellatus "golden" ( hadde 4, men 3 døde)
5 stk J. ornatus

1 stk synodontis
å dette gikk fort, kjempe lekkert.

Hehe.. litt missvisende da det faktisk tok over en mnd, men har glemt og lage tråd om det her inne..hehe
Haha nå begynte jeg å lure men det er jo mulig det eneste jeg stussa på var at det ikke var luft bobler på glasset så jeg tenkte at du hadde en metode for å slippe det i et ny oppstartet kar.

Men fint er det.
Hei Linda..

Kjempe stilig bled det, og prinsessene var jo bare nyderlige da.....
Hm, jeg vil åsså ha;o)
Takker og bukker.
Jeg har falt for prinsessene og de er skikkelig nydelige. Foreløpig er de "snille" prinsesser, men regner med at de blir mendre snille når de begynner og komme i puberteten..hehe..
Planen med prinsessene er at de skal få gå i en 75 liter på rommet til Christian. Der skal de få gå alene og kose seg sammen.

Sesongen er i gang og jeg må snart få tak i noen nye fisker i detta karet. Prinsessene flyttet opp i 110 literen jeg kjøpte til eldste gutten og nå er det bare 6 fisker igjen i karet . Veldig kjedelig og trist..hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap