- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Algespiser til malawi?
Algespiser til malawi?
Postet 10.05.09 kl 15:50
Postet 10.05.09 kl 16:32
Postet 10.05.09 kl 16:55
Postet 10.05.09 kl 17:02
Postet 10.05.09 kl 17:03
ShiramorJeg også har ancistrus med mine malawi, og det går fint. De du evt. skaffer deg bør ikke være for små, ellers blir de lett jaget / spist. Du kan også gi malawiene dine mindre mat en stund, så kanskje de spiser algene selv. Gjerne la de gå helt uten mat i noen dager.
Ja, spørs hvor mye alger du har...., men en uke eller to uten mat vil nok hjelpe Min erfaring er at yngel på 4-5 cm går helt fint om du ikke har altfor store Malawi. Da slippes de ut i stor-karene hos meg.
Postet 10.05.09 kl 17:08
Postet 10.05.09 kl 18:15
Postet 10.05.09 kl 20:29
Postet 12.05.09 kl 16:07
Hvilken pH og gH har dere i malawikarene med ancistrusene?
Grunnen til at jeg spør er fordi jeg begynner å få et liknende problem: Har et kar med kun Burundi (Tanganyika) hvor algene vokser , og her er pH over 8.
Er litt skeptisk til å slippe uti ancistruser i så basisk vann, noen med erfaringer på dette?
Eventuelt andre algespisere som trives i basisk vann?
Grunnen til at jeg spør er fordi jeg begynner å få et liknende problem: Har et kar med kun Burundi (Tanganyika) hvor algene vokser , og her er pH over 8.
Er litt skeptisk til å slippe uti ancistruser i så basisk vann, noen med erfaringer på dette?
Eventuelt andre algespisere som trives i basisk vann?
Postet 15.05.09 kl 12:11
Postet 15.05.09 kl 12:57
Postet 15.05.09 kl 14:20
Anita: Takk for tilbakemelding, da blir det nok ancistruser vil jeg tro.
Jeg har ganske mange av de fra før, men de går i et kar med pH på ca. 6.8, dvs at jeg må påregne ganske lang tilvenningstid.
I tillegg så bør de være ganske store, for Burundien er ganske hard og vil muligens ta for seg mindre L-maller.
Heidi: kjempeide! Har aldri hatt snegler før, så det kan bli gøy. Skal lese meg opp på disse iløpet av helga.
Jeg har ganske mange av de fra før, men de går i et kar med pH på ca. 6.8, dvs at jeg må påregne ganske lang tilvenningstid.
I tillegg så bør de være ganske store, for Burundien er ganske hard og vil muligens ta for seg mindre L-maller.
Heidi: kjempeide! Har aldri hatt snegler før, så det kan bli gøy. Skal lese meg opp på disse iløpet av helga.
Postet 15.05.09 kl 20:15