Sneglehuslekere

Eg har tenkt på å begynne med sneglehuslekere, men eg vet nesten ingenting.. Finner ikke noe i søkemotoren heller, kanskje det er noe galt med den..Det eg vet, er at de skal ha en ph på 8 - 9 og sneglehus:P Noen som kan gi meg noe informasjon? Og kanskje noen linker til arter?

Det blir mest sannsynlig i en 180 liter.

Søk i fiskebasen etter "neolamprologus"
Takk for raskt svar begge to

Men det kom opp 55 arter, er alle de sneglehuslekere? Så da kan eg bare velge og vrake?
nja velge og vrake.. første bud er no at de er og få tak i dyrebutikkene /private rundt deg da.. brevis er vel det som er mest vanlig men meli og ocellatus skal også være mulig og få tak i. men vær obs på at ocellatus er en liten grise hissig sak. flur lett i fingrene dine uten problem.

og du bør kanskje ikke ha for mange forskjellige arter i samme kar. ville jeg tro men hold deg da heller til flere av samme art.

og ha masse vis av snegle hus. massevis.
Ok, eg syntes at brevis var veldig fin da, så da passa det jo at det ikke var vanskelig og få tak i den Men hva koster ca. en sånn brevis? Tror faktisk de har det i Bergen, men har ikke vert interresert i de tidligere..

Men hvis vi sier at eg har kun brevis i en 180 liter.. Da kan eg vel ha 10 - 15 stk, og kanskje noe tropheus eller tanganyika litt lenger oppe i karet?

Og til slutt, kan de bite..?

Masse spørsmål..:P
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap