Hva slags lys i malawi-kar?

Jeg har nettopp kjøpt et 350 l Akvastabil-kar med to lysrør i toppen. Begge disse må byttes ut og jeg lurer på hva slags lys jeg bør ha når jeg skal bruke dette til Malawi??

Noen tips?
Jeg ville gått for grolux.
Selv bruker jeg power-glo (hvit) og marine-glo (blått) i mitt kar. Hvit foran og blått bak. Disse kombinert gir karet et saltvannsaktig "look".
Takk for svar. Glemte å si at jeg har mulighet til å slå av det ene eller begge lysene med separate av/på-knapper.
Skal du ha planter i karet?

Akvafil: Har du planter? Jeg måtte bruke vanlig butikklys en stund og opplevde at vallisneriaen ble grønn og fin.
Nå har jeg satt inn power-glo og life-glo, og de nye bladene på plantene blir brun og gjennomsiktig. (De får næring i tablettform i sanden).
I tilfelle jeg skal ha planter, blir det bare noen få Vallisneria, men i utgangspunktet har jeg ikke tenkt å ha det.
Har hatt sverdplanter, anubias, crinum thaianum og valisneria i karet med denne belysningen. Valisneriaen klarte seg best av de nevnte planteartene, men den ble aldri kjempeflott. Det fine med valisneria spiralis er at denne vokser naturlig i malawisjøen, så karet blir biotop-messig riktig med denne planter. Er ikke bare stein i malawisjøen

Må legge til at alle plantene sto under samme forhold, med høy Ph/Gh.
Lys med rundt 12-13 000 kelvin gjør at du virkelig får fram fargene på maawiene.
Blir litt saltvanns"look"i karret da.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap