- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus duboisi masawa fisk yngler
Tropheus duboisi masawa fisk yngler
hei, har noen troffer, bare en av dem har fått stripe, resten har prikker enda, og har lest at disse skal ha hyppig vannbytte, tror jeg bare har byttet en gang i mnd. eller no sånt, karet er 250 l. har to pumper, en utvendig og en innvendig. men nå har en altsåg fått yngel, ihvertfall en som hun ruger på. må hun og yngel ut av karet for å overleve? nå har jeg riktig nok noen fisker som er alt etende, men tenkte om jeg får fjernet/solg de, så kansje troffene klarer seg selv. har hørt at det er vanskelig å få dem til å yngle i fangenskap så har ikke tenkt så mye over det med troffeyngel, har aldri sett en munnruger før med yngel, så det var bare flaks at jeg så den. yngelen har fått prikker og alt. nermer seg vel en cm nå.men tror hun bare har en igjen.
pleier troffer å yngle flere ganger eller var dette bare nybegynnerflaks?
anne-c
pleier troffer å yngle flere ganger eller var dette bare nybegynnerflaks?
anne-c
Postet 22.09.09 kl 16:25
dubber og sp.black er veldig enkel fisker og få til og yngle, det er ikke vanskelig og få Viltfangede troffer til og yngle så det må være en myte du har hørt.
ja de krever egentlig ganske ofte vannbytter vi bytter vann 1 gang i uken 30 til 50%. de yngler der etter, gir du de optimale leve vilkår gir de deg yngler på rekke og rad, frekvensen med egg kan variere mine hunner går kanskje med egg 3 til 6 ganger i året.
noen arter er vanskeligere enn andre men dubber er nok på enkel listen. men de kan være agresive og ta livet av hverandre som f.eks små grupper i store kar osv. dette gjelder egentlig alle troffer enkelt er mere hissige enn andre.
det beste for troffer er å gå me andre plante etende fisker fra tanganyika og det aller beste og holde de for seg at du bare har troffer i karet, selv liker jeg og bare ha en type troffer i ett kar. liker ikke og blande troffer i tilfelle kryssninger osv, smak og behag. har hatt hesteneser og regani med troffer
har også hatt en gruppe leptosama som også funket fint med troffer
dubber er født med prikker, de blir spist av sine egne etter de er sluppet i karet vist de ikke har godt med stein fiskene kan gjemme seg i og rundt. troffer spiser yngel. sel om de bare er palnte etere,
så den gyldne regel for ett perfekt og lykkelig troffe hold er.
1. mat av høy kvlitet som OSI spirulina, TETRA VEG PRO og TROPICAL spirulina forte, disse veit jeg er meget godt fortyper og funker meget bra.
2. rent vann, ofte vannskifte og masse strøm i vannet, sirkulasjone burde ligge på 10 gnager karets volum, men smak og behag,
eksempel i min 720 liter bruker jeg 17000liter i timen en pumpe på 12000liter og en på 5000liter.
3. og søre for att PH din er stabil og helst oppe i 8,3.
ja de krever egentlig ganske ofte vannbytter vi bytter vann 1 gang i uken 30 til 50%. de yngler der etter, gir du de optimale leve vilkår gir de deg yngler på rekke og rad, frekvensen med egg kan variere mine hunner går kanskje med egg 3 til 6 ganger i året.
noen arter er vanskeligere enn andre men dubber er nok på enkel listen. men de kan være agresive og ta livet av hverandre som f.eks små grupper i store kar osv. dette gjelder egentlig alle troffer enkelt er mere hissige enn andre.
det beste for troffer er å gå me andre plante etende fisker fra tanganyika og det aller beste og holde de for seg at du bare har troffer i karet, selv liker jeg og bare ha en type troffer i ett kar. liker ikke og blande troffer i tilfelle kryssninger osv, smak og behag. har hatt hesteneser og regani med troffer
har også hatt en gruppe leptosama som også funket fint med troffer
dubber er født med prikker, de blir spist av sine egne etter de er sluppet i karet vist de ikke har godt med stein fiskene kan gjemme seg i og rundt. troffer spiser yngel. sel om de bare er palnte etere,
så den gyldne regel for ett perfekt og lykkelig troffe hold er.
1. mat av høy kvlitet som OSI spirulina, TETRA VEG PRO og TROPICAL spirulina forte, disse veit jeg er meget godt fortyper og funker meget bra.
2. rent vann, ofte vannskifte og masse strøm i vannet, sirkulasjone burde ligge på 10 gnager karets volum, men smak og behag,
eksempel i min 720 liter bruker jeg 17000liter i timen en pumpe på 12000liter og en på 5000liter.
3. og søre for att PH din er stabil og helst oppe i 8,3.
Postet 22.09.09 kl 16:53
Postet 23.09.09 kl 15:19
Troffer
d hadde hverdt artig, har du mange akvarier?eller andre fisker også?
har du noen halv voksne til salgs også kansje?
du bor i knarvik?
har du noen halv voksne til salgs også kansje?
du bor i knarvik?
Postet 23.09.09 kl 22:26
hmmm til salgs har vi noen men da må du kjøpe alle, splitter sjelden grupper.
720 liter med petrochromis yellow moshi, longola, og tricolor. VF og F1 7 yellowmoshi største er 20 cm minste 14 cm, 20 longola i str 8 til 12 cm de er unge, 8 tricolor i litt mindre størelse.
375 liter med tropheus red cheeks 35 stk og en liten gruppe sandlekere xenotilapia. F1
660 liter med tropheus pemba, 70 stk voksen blanding av VF, F1
530 liter med tropheus livua. 50 til 60 stk noen små resten voksne blanding av VF of F1
samt ett par med lelupi og en go del yngel fra disse.
bor rett ved knarvik ja.
samt att vi har 3 rottweilere
720 liter med petrochromis yellow moshi, longola, og tricolor. VF og F1 7 yellowmoshi største er 20 cm minste 14 cm, 20 longola i str 8 til 12 cm de er unge, 8 tricolor i litt mindre størelse.
375 liter med tropheus red cheeks 35 stk og en liten gruppe sandlekere xenotilapia. F1
660 liter med tropheus pemba, 70 stk voksen blanding av VF, F1
530 liter med tropheus livua. 50 til 60 stk noen små resten voksne blanding av VF of F1
samt ett par med lelupi og en go del yngel fra disse.
bor rett ved knarvik ja.
samt att vi har 3 rottweilere
Postet 23.09.09 kl 22:48
Endret: 23.09.09 kl 22:49