"slossing" labidochromis caeruleus

har 4 Golden gående i et kar sammen med noen andre malawi.... har 3 fullvoksne og 1 ungfisk/yngel.
TROR at det er 2 hanner og ei hue av de som er voksne.

Hua har i ett par dager vært aggressiv og nappet i halen på hannene... I går begynte hunnen og en hann å "leke", men nå jager hunnen hannene igjenn..

Er dette vanlig adferd? (sloss - lek - sloss)
Hadde det blitt roligere hvis jeg hadde hatt flere huer enn hanner?
Veeeldig vanlig at malawi sloss, men ofte er det bare "diskusjoner" om rang, grense osv, og så roer de seg en liten stund
Flere hunner hjelper vanligvis. Mange har en han av hver art til flere hunner. Har man et stort akvarium kan man ha flere hanner av samme sort fordi de ordner seg med hvert sitt område, eller det går greit fordi "taperne" klarer å komme langt nok unna plageånden.

Kanskje litt merkelig at det er hunnen din som er aggressiv og går løs på hannen. Sikker på at det er ei hue? Hanner blir større og har vanligvis mere svart på finnene.
Hvis hannen er liten eller ny i akvariet så er det normalt at hua er ei "bitch"
Jeg er 99% sikker på at det er en hu-fisk ja Dette er malawi som jeg har fått av min bror, så er et ukjent akvarie de er oppi nå, kan kanskje ha noe med dette.

Har ikke mulighet til å ha flere i karet, det er bare et 200l. Er for tiden 3 fullvoksne golden, 2 fullvoksne Auratus og 2 middels trewavasae.
Er også 7 yngel i karet..
Kan hende du skulle ha kvittet deg med auratusene? De er kjent for å være aggressive og trenger større akvarium, i tillegg til at hannen bør ha flere hunner. Noen får dem til og andre ikke....
Så kan du heller skaffe deg noen hunner til av de andre?
Kun en tanke...

PS: Siden du bor i Trondheim og har malawi: Ikke glem foredraget om malawi av malawi-guru Alf Ole Bull Tornøe
Kan bli interessant
okai skal vurdere det Trodde vi hadde noen hunner, men noen døde, og resten farget ut og ble hanner :p
Vet at akvariet er lite... er vell ikke annet å gjøre enn å kjøpe et til som er en del større :P
Hehe. Vet akkurat hvordan du har det, av egen erfaring...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap