- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Neolamprologus multifasciatus
Neolamprologus multifasciatus
Har et 400 liters kar som jeg tenkte det skulle gå noen par med Prinsessen av Zampia og noen Sitronciklider. Har i tilleg lyst å prøve Neolamprologus multifasciatus. Leser at de er stimfisk, Er det slik at jeg burde kjøpe flere par? Hvor får jeg tak i Sneglehus til disse?
Går forresten denne sammensetningen bra?
Går forresten denne sammensetningen bra?
Postet 24.10.09 kl 18:58
Hei Skywalker.
400 liter er en perfekt størrelse til Tanganyika fisker. Det blir en fin kombinasjon med prisesser og leleupi oppe og sneglehuslekere nede.
N. multifasciatus er ikke akkurat stimfisk når de lever i hvert sitt sneglehus. Men de lever i koloni, ja. Det har noe med miljø og tryghet å gjøre.
Sneglehus kjøper du i matbutikken. Forholvis dyrt siden det er snegle (mat) inne i huset. Ellers så kjøper du dem når du er på ferie i syden.
Det går like fint med grotter som bygges av stein.
400 liter er en perfekt størrelse til Tanganyika fisker. Det blir en fin kombinasjon med prisesser og leleupi oppe og sneglehuslekere nede.
N. multifasciatus er ikke akkurat stimfisk når de lever i hvert sitt sneglehus. Men de lever i koloni, ja. Det har noe med miljø og tryghet å gjøre.
Sneglehus kjøper du i matbutikken. Forholvis dyrt siden det er snegle (mat) inne i huset. Ellers så kjøper du dem når du er på ferie i syden.
Det går like fint med grotter som bygges av stein.
Postet 25.10.09 kl 17:57
badatSneglehus kjøper du i matbutikken. Forholvis dyrt siden det er snegle (mat) inne i huset. Ellers så kjøper du dem når du er på ferie i syden. Det går like fint med grotter som bygges av stein.
Hjelpe meg. snegle inni. Burde kansje spise dem da. GRØSS.
Har lyst på sneglehus, men vil ikke ha slike som ser veldig saltvann ut.
Postet 26.10.09 kl 00:56
Postet 29.10.09 kl 06:47
Postet 29.10.09 kl 16:43
Postet 07.11.09 kl 19:22
Postet 07.11.09 kl 20:53
Postet 07.11.09 kl 21:23
Postet 07.11.09 kl 21:39
Postet 08.11.09 kl 14:50
HumunukuJeg er litt nyskjerrig på hordan disse var dokumentert ekte. Fulgte det med ekthetssertifikat, kunne selger gjøre rede for artsnavn, eller ble det kun sagt at de var ekte fra Tanganyikasjøen?
Ja hadde artsnavn, men noen dokumentasjon var det ikke. Så må jo bare stole på butikken. Er jo en seriøs dyrebutikk. Tam alna. De ligner også på ekte vare, men kan selvfølgelig aldri vite. godt mulig jeg har blitt lurt. Det viktigste for meg når det gjelder sneglehus er at det ikke ser ut som de kommer fra Saltvann. Ser en del bruker konkylier og sneglehus fra saltvann. Etter min mening ser ikke det bra ut.
Postet 08.11.09 kl 22:30
Postet 09.11.09 kl 04:00