- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Demasoni
Demasoni
Hei!
Har fått meg noen demasoni ciklider. Dvs jeg har kjøpt noen flere da jeg bare hadde 2stk og det endte med at den ene gjemte seg veldig da den ble jagd. Jeg kjøpte noen flere, så nå har jeg 6stk. Dette for at det skal bli litt bedre med tanke på aggresivitet. Det eneste jeg legger merke til er at det stadig er den ene cikliden som også jagde den ene da jeg hadde 2stk som fortsetter å jage de andre også. Jeg har inredet med en god del huler osv, men ingen av de finner seg til rette. De svømmer veldig fritt i akvariet. Greit nok så er det jo bare gått en dag, men trodde de ville finne rangordning ganske fort. Er det noen som har god erfaring med disse ciklidene?
Mvh
Kiki
Har fått meg noen demasoni ciklider. Dvs jeg har kjøpt noen flere da jeg bare hadde 2stk og det endte med at den ene gjemte seg veldig da den ble jagd. Jeg kjøpte noen flere, så nå har jeg 6stk. Dette for at det skal bli litt bedre med tanke på aggresivitet. Det eneste jeg legger merke til er at det stadig er den ene cikliden som også jagde den ene da jeg hadde 2stk som fortsetter å jage de andre også. Jeg har inredet med en god del huler osv, men ingen av de finner seg til rette. De svømmer veldig fritt i akvariet. Greit nok så er det jo bare gått en dag, men trodde de ville finne rangordning ganske fort. Er det noen som har god erfaring med disse ciklidene?
Mvh
Kiki
Postet 26.10.09 kl 22:13
KikiHei! Har fått meg noen demasoni ciklider. Dvs jeg har kjøpt noen flere da jeg bare hadde 2stk og det endte med at den ene gjemte seg veldig da den ble jagd. Jeg kjøpte noen flere, så nå har jeg 6stk. Dette for at det skal bli litt bedre med tanke på aggresivitet. Det eneste jeg legger merke til er at det stadig er den ene cikliden som også jagde den ene da jeg hadde 2stk som fortsetter å jage de andre også. Jeg har inredet med en god del huler osv, men ingen av de finner seg til rette. De svømmer veldig fritt i akvariet. Greit nok så er det jo bare gått en dag, men trodde de ville finne rangordning ganske fort. Er det noen som har god erfaring med disse ciklidene? Mvh Kiki
Har ikke så veldig mye erfaring fra akkurat Demasoni, men det er en mbuna med sterke meninger. På samme måte som de fiskene jeg holder, tropheus. Disse kan sammenlignes godt, så var jeg deg ville jeg ha endret innredningen betraktlig. 6 stk er heller ikke akkurat mange. Jeg vet om flere som sier at man burde minst ha 10 stk demasoni for at det skal fungere i lengden. Gar du flere andre mbunaer hjelper det selvfølgelig. Du ønsker å spre aggresjonen, så flere jo bedre
Når det er sagt så er det ikke noe som sier at dette ikke kommer til å gå! Ett døgn er ikke mye i en slik prosess. Følg med på fiskene, blir det skader må du kansje vurdere å skaffe flere. Litt jaging blir det alltid i begynnelsen, så det følger med pakka! Mye stein trigger ofte aggresjon, så det kan jo være en ide og kutte litt ned på steinene?
Lykke til!
Mvh,
Kristian
Postet 26.10.09 kl 22:32
KristianH[QUOTE=Kiki]Hei! Har fått meg noen demasoni ciklider. Dvs jeg har kjøpt noen flere da jeg bare hadde 2stk og det endte med at den ene gjemte seg veldig da den ble jagd. Jeg kjøpte noen flere, så nå har jeg 6stk. Dette for at det skal bli litt bedre med tanke på aggresivitet. Det eneste jeg legger merke til er at det stadig er den ene cikliden som også jagde den ene da jeg hadde 2stk som fortsetter å jage de andre også. Jeg har inredet med en god del huler osv, men ingen av de finner seg til rette. De svømmer veldig fritt i akvariet. Greit nok så er det jo bare gått en dag, men trodde de ville finne rangordning ganske fort. Er det noen som har god erfaring med disse ciklidene? Mvh Kiki
Har ikke så veldig mye erfaring fra akkurat Demasoni, men det er en mbuna med sterke meninger. På samme måte som de fiskene jeg holder, tropheus. Disse kan sammenlignes godt, så var jeg deg ville jeg ha endret innredningen betraktlig. 6 stk er heller ikke akkurat mange. Jeg vet om flere som sier at man burde minst ha 10 stk demasoni for at det skal fungere i lengden. Gar du flere andre mbunaer hjelper det selvfølgelig. Du ønsker å spre aggresjonen, så flere jo bedre
Når det er sagt så er det ikke noe som sier at dette ikke kommer til å gå! Ett døgn er ikke mye i en slik prosess. Følg med på fiskene, blir det skader må du kansje vurdere å skaffe flere. Litt jaging blir det alltid i begynnelsen, så det følger med pakka! Mye stein trigger ofte aggresjon, så det kan jo være en ide og kutte litt ned på steinene?
Lykke til!
Mvh,
Kristian
Ja jeg får vel gi det litt tid og eventuelt skaffe flere hvis det ikke gir seg. Trodde det ville hjelpe med en god del stein. Jeg får se det an litt. Takk for svar så langt : )
Postet 26.10.09 kl 22:40