Tips til malawi i 180-liter?

Skal endelig få satt opp 180-litersen min, og gleder meg som en unge Har siklet en stund på malawier, og håper det går ann å ha kanskje maks to typer i en 180-liter? Men håper det er noen malawi-"guruer" her inne som kan gi meg noen gode tips på hva som går ann i karet mitt

Vurderer Golden, Melanochromis Cyaneorhabdos..noen andre? En mulighet er kanskje Melanochromis interruptus, da disse har de to fantastiske fargene Liker kombinasjonen gule/blå fisk. Kunne en ev. da heller hatt flere hunner på en hann istedet? Er helt fersk på malawi, som dere sikkert ser..

Alle tips tas imot med takk!
Det kan gå med et artsakvarie med saulosi så har du blandingen blå å gulvill anbefalle deg et støre kar med tiden.
Hehe, er nok ikke nødvendig å anbefale større kar med tiden, vil nok heller være svært vanskelig å forhindre tenker jeg Litersyken er langt hissigere enn noen svineinfluensa...
Hvis du absolutt må ha malawi i 180 literen, så bør du velge arter som er lite agressive og som lever i overgansonen i naturen. En grei start er feks Aulonocara Stuartgranti. Denne arten finnes i mange fargevarianter, og den er rolig og enkel å holde. Den jager ikke huene sine intenst slik som mbunaene gjør, og den er enkel å få i lek. En hann og 4huer + blir ett flott og produktivt skue.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap