Aulonocara sp. strawberry

Heisann
Vil legge opp ett ønske om Aulonocara sp. Strawberry da denne er absolutt ikke lik Aulonocara sp. Firefish...
Har voksne grupper av begge rasene og de er meget forskjellige.. Oppførselen er ganske den samme,men fargene er veldig forskjellige...
Skal legge med ett bilde når eg får tatt bildet av dem...

Mvh Annette
Eni
er eni så stor forsjel med en båe fargen i fine xD og den som bare var rød i finen
CNC Blondi
Heisann Vil legge opp ett ønske om Aulonocara sp. Strawberry da denne er absolutt ikke lik Aulonocara sp. Firefish...

Kanskje du bør føye til hva dette ønsket ditt går ut på?
Jeg gjetter utifra din tidligere post i en annen tråd at det du ønsker, er at det skal opprettes en profil på denne typen i Fiskebasen?

Det må vel sikkert være mulig å få opprettet, ettersom alle fargevariantene av f.eks. Tropheus (Tanganyika) finnes med hver sin profil der. Ingen vet om det er ulike arter, men profiler har de iallefall fått. Da syns jeg jo at den du nevner også burde ha det.
mona o
Da syns jeg jo at den du nevner også burde ha det.

Det synes ikke jeg, for disse "menneskeskapte" fargevariantene får navn ofte helt tilfeldig ettersom hvilken oppdretter de kommer fra.Jo flottere navn, jo mer interresant blir fisken, sånn er det bare..
Du har firefish, dragonblood, pink butterfly, sp.strawberry osv, men ingen vet noe eksakt om noen av disse typene. Eneste typen som er sikker er A.Chipoka som etter "fargedretting" i Tyskland har endt opp som Aulonocara"Red Rubin" eller "Ruby Red som den også kalles.
For alt du veit er sp.strawberry en blandinsgreie med firefish og gudveithva..

Min mening er at arter man ikke kan spore bakgrunnen til bør ikke stå i basen.

Jeg har en gruppe firefish + yngel selv, så jeg er ikke personlig motstander av disse fiskene.
Heisann
Var noe slikt eg mente, så lenge firefish står så synest eg at strawberry burde få navnet sitt frem liksom...
Så lenge man kjøper en fisk i butikken som de har kjøpt fra forhandlere igjen så synest eg at de burde få frem navnet og få frem bilder..
Eg digger begge fargene, både firefish og strawberry, selv om det mest sannsynlig er innblandede eller noe så er det flotte fisker...

Mvh Annette
Aha... jeg er ikke så veldig inne i dette med Malawi. Jeg var derfor ikke klar over at den "Strawberry" saken var menneskeskapt.

Tja, det kan jo forandre litt på ting kanskje. Den burde jo da legges inn under arten den hører til, og så får man bare tekste bildet med handelsnavnet/fargenavnet "Strawberry" under.
Du skjønner Mona, det er det som er problemet. Ingen vet sikkert hvor de stammer fra. Er det fargeoppdrett fra ren rase, eller kryssninger!?

Grovt eksempel:

Man krysser en cory og en praktbotia og kaller den corydoras kokkos, fortjener den da en plass i basen, kun fordi den er spredt på markedet i fortjenestens favør?

Disse fiskene er ett litt "ømt" tema i "malawisamfunnet", veldig stort sprik på folks meninger verden rundt. Jeg har diskutert disse variantene på flere utenlansk forumer, og meningene er delte. Akuratt som med pappegøyefisken.
Hei
Nå vil eg bare skrive at visst du ikke har noe positivt å skrive i denne skravletingen,så vennligst slutt å skrive...
Har du noe negativt å vil krangle med noen finn deg en annen plass,,,
Eg har tålmodighet,men nå gikk eg lei...
De har lagt inn firefish og da synest eg at de kan legge inn strawberry..
SÅ enkelt.. plager det deg,,,finn en du kan irritere deg over i stedet for å plage oss som kommer med forslag.....

Takk mona, for støtten....

Mvh Annette
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap