Hvordan ser dere forskjell på prinsessen av burundi og prinsessen av zambia

Syns det er litt vanskelig å se forskjell på Prinsessen av Burundi og Prinsessen av Zambia. Har begge deler, men i hver sine kar. Begynner å lure på om Zambiaene mine er Burundier. Syns de er veldig like. Er det noen kjennemerker? Bildet skal være av en av Zambiane mine. Kan noen bekrefte/avkrefte at dette er en Zambia.
Vil Prinsessen av Burundi og Zambia krysse seg?
tittet på bildene i fiskebasen og de ser jo forbløffende like ut da, kanskje noen mindre forskjeller på dem, men jeg tror egentlig at forskjellen (uten at jeg vet dette 100% da) at enste forskjellen er i forskjellig lokasjon på dem. den ene er fra burundi og den andre fra zambia. med mindre noen som har studert disse nøyere da kan si noe mere forskjell på dem. og ja jeg tror inntil det er bevist noe motsatt at de kan krysse seg ja.
de zambia eksemplarene jeg har sett har vert mye gulere en burundi, mens burundi er mer hvit/grå. Zambia varianten er kjent for å være roligere en burundi også, men det kan jo variere...
Prinsessen av zambia har vanligvis mye gulere finner en prinsessen av burundi.

stemmer det, har hatt begge og syns det e lett å se forskjell, ikke gulfarge på burundi i det hele tatt
I "Tanganyika Cichlids in their natural habitat" skriver Konings om variasjoner innen N. brichardi-komplekset over 5 sider. Han sier blant annet at N. brichardi og N. pulcher er nært beslektet og vil krysse med fertilt avkom.
Takker!!! mulig de Burundiene jeg har ikke er helt rene. Syns også de har noe gul farge på finnene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap