Mitt tanganyika.

Ja nå har jeg fått startet opp mitt første akvarie. Tenkte jeg skulle si hva jeg har gjort inni her og sjekke om noen har tips for forbedringer.

Kar: 180 liter juwel rio. vanlig juwel filter, og juwel 1000 l/t pumpe. Har også bestilt en 3000 l/t sirkulasjonspumpe som jeg skal ha på andre siden.

Sand/stein: 2 sekker African cichlid caribsea sand (svart/hvit sand). Månestein, Denne er gråaktig og ekstremt hullete. Har satt opp så jeg har ekstremt mange hjemmesteder.
Bakgrunn: Utvendig "bilde-bakgrunn", steinfarget. Festet denne også rundt sideveggene.
lys: 2 rør

For: Ocean Nutrition Spirulina flakfor

Innkjøring: Satte i gang akvariet i November. Og fikk ikke fisk i før 2. Januar.
Har nå disse vannverdiene stabilt ved å bruke GH pulver, og KH/PH pulver:
PH: ca 8.5
GH: 13 (bør jeg høyne enda litt?)
KH: 14,5. (usikker hva som er ideelt her, har bare brukt KH/PH pulver for å få PH der jeg vil ha den, altså 8.5)
Fisk: Kjøpte disse med litt over en ukes mellomrom. Reganiene kom nå mandag

4 Julidochromis Regani - Bestilte på Heros i Hamar
3 Melanochromis cyaneorhabdos - Ja, malawifisk. Var I Oslo og sjekket rundt etter tanganyika. innom mange butikker men fant ikke det jeg lette etter. Så jeg endte opp med å tilslutt kjøpe 3 slike hos jan holt. Fikk ekstremt god service og fikk beskjed om at de skal tåle vannverdiene mine.

Vil om få dager også ta en tur til Dahls dyrerike i Moss som akkurat skal ha fått inn en svær ladning fisk, Har ringt og de skal ha fått inn svart Calvus som jeg vet jeg skal ha. Da begynner det å bli fullt inni der. Men jeg vil nok også skaffe enten; 4 Synodontis Petricola, eller 1-2 Hesteneseciklide, men jeg skjønner at det er lettere sagt enn gjort .

Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap