Ja nå har jeg fått startet opp mitt første akvarie. Tenkte jeg skulle si hva jeg har gjort inni her og sjekke om noen har tips for forbedringer.
Kar: 180 liter juwel rio. vanlig juwel filter, og juwel 1000 l/t pumpe. Har også bestilt en 3000 l/t sirkulasjonspumpe som jeg skal ha på andre siden.
Sand/stein: 2 sekker African cichlid caribsea sand (svart/hvit sand). Månestein, Denne er gråaktig og ekstremt hullete. Har satt opp så jeg har ekstremt mange hjemmesteder.
Bakgrunn: Utvendig "bilde-bakgrunn", steinfarget. Festet denne også rundt sideveggene.
lys: 2 rør
For: Ocean Nutrition Spirulina flakfor
Innkjøring: Satte i gang akvariet i November. Og fikk ikke fisk i før 2. Januar.
Har nå disse vannverdiene stabilt ved å bruke GH pulver, og KH/PH pulver:
PH: ca 8.5
GH: 13 (bør jeg høyne enda litt?)
KH: 14,5. (usikker hva som er ideelt her, har bare brukt KH/PH pulver for å få PH der jeg vil ha den, altså 8.5)
Fisk: Kjøpte disse med litt over en ukes mellomrom. Reganiene kom nå mandag
4 Julidochromis Regani - Bestilte på Heros i Hamar
3 Melanochromis cyaneorhabdos - Ja, malawifisk. Var I Oslo og sjekket rundt etter tanganyika. innom mange butikker men fant ikke det jeg lette etter. Så jeg endte opp med å tilslutt kjøpe 3 slike hos jan holt. Fikk ekstremt god service og fikk beskjed om at de skal tåle vannverdiene mine.
Vil om få dager også ta en tur til Dahls dyrerike i Moss som akkurat skal ha fått inn en svær ladning fisk, Har ringt og de skal ha fått inn svart Calvus som jeg vet jeg skal ha. Da begynner det å bli fullt inni der. Men jeg vil nok også skaffe enten; 4 Synodontis Petricola, eller 1-2 Hesteneseciklide, men jeg skjønner at det er lettere sagt enn gjort .