Da var det lek på gang

Da har goldene mine begynt og leke som gale og ser ut som hvertfall en av hunnene mine går og tygger , hvor lenge tar det før hun spytter ut ca ? noen sjanse for at noen overlever uten at jeg hiver oppi en yngelboks/ mekker et yngel kar ?
Hei.

Vi er også veldig fersk når det gjelder dette. Oppdaget selv for tre dager siden at den ene Melanochromis Auratus hunnen vår går og tygger. Har hatt et kull på disse før, men vi fikk hunnen mens hun tagg, så vi vet jo ikke sikkert hvor lang tid hun gikk før hun spyttet.

Om de kommer til å bli spist opp eller ikke, kommer an på hva slags fisk som går i karet ditt. Vi byttet ynglene oppi en 85L når de var ca. en uke gammel. Her gikk det fra før av 7 stk Ps. Saulosi, disse er ikke større enn 4-5 cm og de spiste opp all yngelen Så tror det er greit å ha dem i en yngelboks eller et kar aleine den første tiden. De er jo ganske små når de slipper ut.

Håper dette var litt til hjelp
Ciklider flest tygger ca, i tre uker da er yngel fullt utviklet. Du kan da velge å tømme eller lar fisken spytter ut selv. Det lønner seg å ha et eget yngelkar slik at flest mulig yngel overlever. De andre voksen fisk kan finne på å spise yngel. Om du velge å la fisken spytter ut selv da kan dette ta 4-5 til flere uker avhengig av situasjon i karet. Med et kar fullt av andre store fisker og lite gjemmested vil hunfisk ikke spytte unger ut før hun må.
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Agnor
Reklame for plussmedlemskap