Noen som vet hva du kan søke på for å finne video av eggtømming på malwi ?

hei, har en tyggende hun, er litt i tvil på hvordan jeg skal gå fram for å tømme henne for egg ?

er det noen som vet hva jeg kan søke på på feks youtube , en video som viser hvordan du går frem for å tømme hunnen for egg ?

mvh: Cato
Her er en film:
Cichlid-Forum Television - Stripping.

Youtube:

Hvis jeg skal strippe ei hue så bruker jeg en sånn hvit plastikk-tannpirker.
Den er tynn, og setter seg ikke fast i tennene hennes
Supert, akkuratt hva jeg trengte
Cato Førland
hei, har en tyggende hun, er litt i tvil på hvordan jeg skal gå fram for å tømme henne for egg ? er det noen som vet hva jeg kan søke på på feks youtube , en video som viser hvordan du går frem for å tømme hunnen for egg ? mvh: Cato

Hvorfor skal du strippe hua for EGG? Jeg har strippet ciklidehuene mine når eggene har klekket. Klekker du eggene for seg selv eller vil du ikke ha yngel?
jeg gjør det vell med tanke på at yngelet skal overleve ? di andre golden ene mine vill vell fort ta knekken på yngelet mitt, dette var vertfall tanken ?

og viss du tar den tyggende hunnen ut av gruppen en periode til hun spytter eggene av seg selv vil hun ofte bli utstøtt av gruppen :/

men å strippe henne for egg va vell feil formulering av meg, jeg venter vell 10 - 12 dager med å strippe henne, da er det vell blitt fisk av det ?
Yngel blir gjerne spyttet etter 21 dager, så venter du i 18 dager så er de omtrent ferdigutviklet og selvstendige.
Jeg synes det går greit å ta ut hunner og la de gå med yngel til de ikke vil lenger, og så slippe henne tilbake til hovedkaret.
Cato Førland
jeg gjør det vell med tanke på at yngelet skal overleve ? di andre golden ene mine vill vell fort ta knekken på yngelet mitt, dette var vertfall tanken ? og viss du tar den tyggende hunnen ut av gruppen en periode til hun spytter eggene av seg selv vil hun ofte bli utstøtt av gruppen :/ men å strippe henne for egg va vell feil formulering av meg, jeg venter vell 10 - 12 dager med å strippe henne, da er det vell blitt fisk av det ?

Min erfaring med tyggende malawi og ciklider er ikke at hua blir utstøtt om du flytter henne til eget spyttekar, for så tilbake etter tømming av yngel. Har heller ikke hørt det fra andre. Om du vil kan du jo strippe yngelen etter ca 2,5 uker, da er vel yngelen ferdig utviklet. Min erfaring er at det er litt forskjell fra type fisk til type fisk. Stripper du for tidlig er det stort sett u-utviklet yngel som kommer ut, og veldig få vil klare seg om ikke hua plukker dem opp igjen. Erfaringen min tilsier at svært få yngel taes opp igjen av mor desverre. Kommer kanskje litt ann på str på karet om en vil eller kan la yngelen slippes der. Også hvor mye fisk en har og type. Min erfaring med Malawi og større ciklider er fra 500 og 720Litere. Har også hatt noen i en 350L

Akkurat nå har jeg kun mindre ciklider og en type munnruger, Kongo munnruger. Når huene i begge mine leikspar tygger flytter jeg henne til eget spytte kar alene. Når jeg så flytter hua tilbake etter en tid med yngel, er det på han igjen:- =)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap