Hva slags aulonocara?

Hei.

Kjøpte denne som en jacobfreibergi, men den andre jeg har er så annerledes enn denne, så lurte på om dette er en annen type?

Er det noen som vet dette?
Synes det er vanskelig å se hvilken Aulonocara det er før den får farger, og enda vanskeligere hvis det er en hunnfisk. Hvor stor er den?
ja, er en hunnfisk.

målte den og den var ca 6-7 cm. lang.
Mine Aul. jacobfreibergi 'Otter point' ser nesten likedan ut, men de har rød-orange finner under buken.
Men så finnes det en del varianter av A. jacobfreibergi, både ville og manipulerte (som Firefish, Eureca o.l. ).
Siden den er så stor så kan det være en hanne som ikke har farget ut også. Spennende med malawi

Nederst på siden til høyre her er det bilder av mange ville Aul. jacobfreibergi-varianter (lokasjoner). Ikke alle er vanlige i handelen, da:

http://www.cichlidae.com/gallery/species.php?s=18
Da kan det godt være en hann da siden den har ingen farge på finnene.

Her er et bilde av den andre jeg har. Denne er ca 1 - 2 cm mindre.
Ved nærmere ettersyn så ligner den første fisken mest på ei hue, siden den har avrundete finner. Hanner får jo spisse ender på finnene (som fisk nr 2).
okei. Klarer du å se hvilken lokasjon de er ifra? så hvis jeg kjøper flere så jeg får fra riktig sted?
Det er kanskje vanskelig siden den ene ikke har farger og det ikke er så bra bilde av den siste.
Jeg klarer ikke å bestemme dem, for jeg kan ikke så mye om de forskjellige Aulonocaraene.
okei, tusen takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap