- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Hvilken kar-størrelse til prinsessen av burundi?
Hvilken kar-størrelse til prinsessen av burundi?
Postet 03.09.10 kl 22:26
Postet 03.09.10 kl 22:48
Reptilfrelstikke for å virke frekk, men du bruker forumet såpass ofte at du vet det finnes en fiskebase her ;) men for å gjøre det enkelt, så søkte jeg "prinsessen", der står 100 liter som minimum, og såpass plass bør de faktisk ha.
Ja, og etter å ha brukt forumet såpass mye, så har jeg også lært at basen ikke alltid er til og stole på, og i mange tilfeller har lite gjennomtenkt informasjon vedlagt de forskjellige fiskene....
Palettcikliden som er av samme størrelse, har f.eks 60 liter oppgitt som minimum...
Derfor spør jeg heller etter fakta.....
Postet 03.09.10 kl 22:59
Endret: 03.09.10 kl 23:03
Postet 03.09.10 kl 23:28
Postet 03.09.10 kl 23:48
Postet 04.09.10 kl 01:48
yngler som besatt altså....
Var litt redd for det der, om de havner i et eget kar. At jeg skal sitte der med drøssevis av prinsesser om de får være i fred....
Høres heller ikke ut til at det er noen løsning å ha andre fisk til å holde yngelbestanden i sjakk, siden de er så aggressive mot andre fisk i lek/yngelpleie.
Hva gjør du? Får man solgt unna så mye?
Var litt redd for det der, om de havner i et eget kar. At jeg skal sitte der med drøssevis av prinsesser om de får være i fred....
Høres heller ikke ut til at det er noen løsning å ha andre fisk til å holde yngelbestanden i sjakk, siden de er så aggressive mot andre fisk i lek/yngelpleie.
Hva gjør du? Får man solgt unna så mye?
Postet 04.09.10 kl 08:49
julnilyngler som besatt altså.... Var litt redd for det der, om de havner i et eget kar. At jeg skal sitte der med drøssevis av prinsesser om de får være i fred.... Høres heller ikke ut til at det er noen løsning å ha andre fisk til å holde yngelbestanden i sjakk, siden de er så aggressive mot andre fisk i lek/yngelpleie. Hva gjør du? Får man solgt unna så mye?
Jeg har ikke forsøkt å selge yngelen enda. Synes de er litt for små. (Ca. 1,5-2cm.)
Foreldrene spiser heller ikke yngel, og søsken, fettere. kusiner, you name it, er veldig flinke barnevakter, så det kommer fort opp i et stort antall yngel, ja.
Etter at jeg fjernet filteret forran vannintaket. regner jeg med at noe av den minste yngelen har gått den veien
Får jeg ikke solgt/gitt vekk yngelen, tror jeg at jeg kvitter meg med dem. Trist i grunn, da det er en nydelig fisk.
Postet 04.09.10 kl 09:12
Postet 10.09.10 kl 18:38