Hvilken kar-størrelse til prinsessen av burundi?

Har to prinsesser av burundi som jeg tenkte skulle få et eget kar.

Hvilken størrelse må jeg minimum ha til disse to?
60? 100? større?
ikke for å virke frekk, men du bruker forumet såpass ofte at du vet det finnes en fiskebase her

men for å gjøre det enkelt, så søkte jeg "prinsessen", der står 100 liter som minimum, og såpass plass bør de faktisk ha.
Reptilfrelst
ikke for å virke frekk, men du bruker forumet såpass ofte at du vet det finnes en fiskebase her ;) men for å gjøre det enkelt, så søkte jeg "prinsessen", der står 100 liter som minimum, og såpass plass bør de faktisk ha.

Ja, og etter å ha brukt forumet såpass mye, så har jeg også lært at basen ikke alltid er til og stole på, og i mange tilfeller har lite gjennomtenkt informasjon vedlagt de forskjellige fiskene....

Palettcikliden som er av samme størrelse, har f.eks 60 liter oppgitt som minimum...

Derfor spør jeg heller etter fakta.....
Palettcichlidene klarer seg nok fint med 50 liter også. Men der palettene finner seg en en litt skjermet hule, liker burundiene å ha litt mere plass rundt seg.
Ok, så der er forskjellen på disse artene.

Hva er max antall i en 100 liter f.eks?
Jeg har prinsesser i et 120L, de trives og yngler som besatt.

Hadde tre par, men måtte fjerne to par da det blet et forferdelig leven da alle parene begynte å leke. Det mangler heller ikke steiner som danner huler og gode gjemmesteder.

Så i en 120L feks., er min erfaring at et par er nok.
yngler som besatt altså....

Var litt redd for det der, om de havner i et eget kar. At jeg skal sitte der med drøssevis av prinsesser om de får være i fred....

Høres heller ikke ut til at det er noen løsning å ha andre fisk til å holde yngelbestanden i sjakk, siden de er så aggressive mot andre fisk i lek/yngelpleie.

Hva gjør du? Får man solgt unna så mye?
julnil
yngler som besatt altså.... Var litt redd for det der, om de havner i et eget kar. At jeg skal sitte der med drøssevis av prinsesser om de får være i fred.... Høres heller ikke ut til at det er noen løsning å ha andre fisk til å holde yngelbestanden i sjakk, siden de er så aggressive mot andre fisk i lek/yngelpleie. Hva gjør du? Får man solgt unna så mye?

Jeg har ikke forsøkt å selge yngelen enda. Synes de er litt for små. (Ca. 1,5-2cm.)
Foreldrene spiser heller ikke yngel, og søsken, fettere. kusiner, you name it, er veldig flinke barnevakter, så det kommer fort opp i et stort antall yngel, ja.
Etter at jeg fjernet filteret forran vannintaket. regner jeg med at noe av den minste yngelen har gått den veien

Får jeg ikke solgt/gitt vekk yngelen, tror jeg at jeg kvitter meg med dem. Trist i grunn, da det er en nydelig fisk.

Jeg har fire Prinsesser i en 110 liter. Dette er ungfisker som ikke har begynt å leke ennå. Om det danner seg et par, må jeg muligens flytte de andre to, da jeg har lest at de kan bli hissige mot de andre.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2013
Reklame for plussmedlemskap