Malawi kar oppsett, vilken stein?

Kan eg bruke keramisk lv stein i malawi kar,
se stein her:
er det noe spesiel type sand eg bør ha, tips til stein også viss ikke dem i link over går.
Hei.
Sånn vannverdimessig kan det hende den er utmerket, men det vet jeg ikke noe om. Jeg er heller skeptisk til å ha stein med så skarpe kanter sammen med malawi-ciklider. Er imot lavastein av samme årsak. Disse fiskene er jo så aktive så de vil fort kunne skade seg på en stein.
Mange er algespisere også og vil gjerne gnage alger av glatte steiner. Det finner du lett i naturen, og gratis er de også. Veldig lett å bytte ut hvis du vil ominnrede eller hvis steinene blir stygge

Sand kan du f.eks kjøpe på Biltema. Tror den heter bare "Sand". Du kan også hente selv i naturen. Sil igjennom en melsikt og skyll godt etterpå.
Ellers så er det vel kalksand å få kjøpt som hever GH i vannet.
Inaktiv bruker
Stein og sand
Du kan bare kjøpe blåsersand på biltema og finne noke stein i sjøen(du må spyle dei med høytrykk spyler for å få av algere). Og du må ha noken malawi stein som de er kalt, for å få surt vatn som de liker best
takk for hjelp, eg var ute og fant meg noen steiner i naturen, og sand fra biltema er eg kjent med og er super den, men nå skal eg ikke på tur til biltema på ei stund så ble sand hentet fra ei lita vik som eg vasket godt i vann, det er ikke så veldi fin sand men litt grov mix. ser ut til at dem trives vertfall, nå svømmer dem livligt omkring og koser seg og fargene ser fine ut.
det er 6 stk små malawi, på rundt 4cm så ganske små enda.
skal få tatt noen bilder etterhvert.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap