Hjelp til identifisering av elongatus variant

Hei. Jeg bestilte hos dyrebutikken en gjeng med Pseudotropheus Elongatus, som jeg syntes var så nydelige i fargen og jeg tenkte ville passe flott inn sammens med mine Acei yellow tail.
Lettere skuffet har jeg nå hentet en gjeng med ungfisker med helt feil farge, her er ikke antydning til gult på kroppen og jeg lurer på om jeg har fått varianten Elongatus Ruarwe kanskje?
Ser hunnene har de sorte spettene på finnene som Ruarwen kan ha, og hannen er skarp blå og sort.
Noen som kan bekrefte eller avkrefte mine mistanker?
Beklager at bildet av hannen er spesielt uklart, disse kjappe små er en utfordring for meg og kameraet mitt. :P
Bilde nr 1 er hannen, og det andre er av hunnen.
Hei Lisa.
Typisk det da at lokasjon ikke blir oppgitt når det gjelder malawi-ciklider.
Nå har ikke jeg erfaring med Pseudotropheus elongatus, men legger ved en liste over forskjellige varianter (kan hende du har sett den allerede). Synes din ligner på 'Mpanga' i følge bildene, men det er vel flere som ligner.

Link:
Malawi mbunas
Ja (hannen) ligner på mpanga, sånn bortsett fra fargen på hunnene, her er ikke mine hunner brunaktige, men mørkegrå med svakere blå enn hannen, samt at de jo har disse sorte spettene på finnene..
Skal gå nøyere gjennom listen når jeg har bedre tid og se om jeg kan finne noe mer der. Takk for den linken, jeg hadde ikke sett den.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap