Haplochromis chilotes

Kjøpte en gruppe av denne arten(1 hann og 4 jenter) i høst,og lurer på:
- Hvilket for er best for denne arten?
- Han jager jentene rundt i karret (når han ikke står og tigger mat),men det er kanskje normalt?
-Har satt inn en del små keramikkpotter i karret,det ser ut til at de liker det.
-Legger disse egg på åpne flater,eller i hule?

Ta ellers imot tips til hold og stell av denne arten
Jeg kan ikke noe om den fisken, men den går vel under navnet Paralabidochromis chilotes.
Du finner kanskje mere info om den da, hvis du søker.
Artig utseende på den der
Har søkt litt rundt,men finner ikke så mye om atferd og væremåte.At det er en Vicktoria ciklide sier meg ikke så mye.
Etter det jeg har forstått,så er navnet Paralabidochromis chilotes den gamle betegnelsen,og haplochromis den nye.
Disse hadde navnet Paralabidochromis chilote på posen når jeg kjøpte de på auksjonen i Drammen i høst.
Her er en lengre, dansk artikkel: Paralabidochromis chilotes.

PS: Jeg tror det er Haplochromis-navnet som er det gamle.
En stund gikk "alle" Malawi- og Viktoriaciklider som Haplochromis, men nå jobbes det med å dele opp gruppene og gi dem nye navn.
Det er litt vanskelig å følge med, og en del nettsider legger ikke inn ny info. Derfor blir en del ciklider fra disse sjøene bare kalt for Haplochromis 'etellerannet'. Noen sier bare de har "Hapliser" i akvariet, men det sier ikke så mye om hvilke arter som menes
Næh,så artig det var med den artikkelen.
Nå skjønner jeg hvorfor det var så mange jenter i posen.Og at det er en munnrugende art,gjør det ekstra artig.Har litt sansen for de munnrugende artene,enten det er en betta art ,dvergmunnruger og nå denne her .Jippi!
Det var jo bra
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap