Malawi yngel

hei..

min malawi fikk 7 små yngler i natt, å de er oppi et føde kar sammen med moren, de blir ikke spist av moren?? og hva skal man fore ynglen med??
Hei Linndy og gratulerer med yngel.
Hva slags malawi-ciklide har du?

Mødre spiser vanligvis ikke sine egne barn de første dagene/ukene. Tvert imot. De passer heller på dem og tar de inn i munnene hvis de blir truet.

Men: Det kan være stressende for henne å være i yngelboksen så hvis du ikke har et annet kar de kan gå i så kan hun slippes tilbake. Spiser hun normalt så har hun vel ikke flere yngel i munnen heller.

Jeg bruker å gi yngel det samme som de voksne, bare det er beregnet på malawiciklider, men i småbiter. F.eks finknust flakfòr er fint å begynne med. Senere kan de få finknust og utbløtt pellets (jeg bruker pepperkvern). La det ligge litt i vann så det ikke sveller ut i svelget på fisken.
Ellers er artemia og andre små "krepsdyr" fin mat. Har du malawi som skal ha mye grønt så kan "malle-tabletter" også brukes.
Lykke til
Rødzebra malawi
det er en rødzebra malawi. jeg gir til vanlig Nutron cichlid sticks å fore de store med. kan jeg gi det samme til ynglen viss jeg knuser den da??
Jeg vet ikke hva som er i det fòret, men er det beregnet på bl.a malawi-ciklider så er det vel greit, sånn sett. Det bør ikke inneholde kjøttprodukter som oksehjerte osv.

Husk bare at nyspyttet yngel er veldig små så noen mikroskopiske støvkorn er nok om gangen. Gi dem heller flere ganger pr dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap