Rar oppførsel på golden. non tips pm hva det kan være?

som topicen sier så har jeg rar oppførsel på golden ungfiskene mine. dem klør seg mer enn vanlig (vet at dem skal klø seg, men ser merkbar forskjell fra igår til i dag) og ligger på sanden. å når dem svømmer, så beveger dem seg som slanger. (kveiler seg bortover.)
akvariet er på 200 liter, hadde en am-top 3338, men ene koblingen har røket, så nå går det en fluval+3 og en +4 der.
gradene på vannet er ca 26-28 (endrer seg på kvelden til 26grader.

ph:7,6
gh:6
kh: 3
no2:0
no3: 10

tok et vannbytte på 30%på søndagen, da den koblinger på am-toppen røyk, skal ta et vann bytte til idag.

kan noen komme med noen tips?
Nå er ikke jeg den store Malawi eksperten, men jeg synes du har litt lav Ph og Gh.

Mine går i Ph 8,5 og Gh 15, og det ser ut til å fungere bra.

Om det har noe å si, vet vel ekspertene bedre enn meg. ;o)
hei. ja ph min var litt lav, men jeg har økt den i hele dag gradvis, siden den hadde falt litt. men det jeg synes er litt rart, er det at resten av fiskene i karet, har ikke reagert slik som golden har gjort.
Jeg bruker Utha Ice i mine Malawi-Tanganyika kar for å øke Gh.

Den kan være litt vanskelig å få fatt på, men jeg tror Badat her på forumet selger.
Hvis vi utelukker at fisken er infisert av sopp eller lus så er kløing hos fisk fra Malawi, Tanganyika og Victoria skyldes som vanlig for lave eller feil vannverdier. Her snakker vi om både Gh og Ph. Begge delene må være korrekt for at fiskene skal ha det optimale levekår.

Når det første er sagt så kan vi også si at en god del fisk er opprette fisk gjennom flere generasjoner uten disse vannverdiene. Så det viktigste er å høre med tidligere eier hva slags vannverdiene fiskene levde i og du fortsetter med det. Endring bør skje gradvis over lengre tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap