Røtter

Hei
Jeg bruker forumet flittig så jeg håper ingen blir lei meg. Jeg har forsøkt to ganger å starte akvarie klubb her oppe men det er så mange trege mennesker her oppe, så alt jeg lurer på så må jeg benytte meg av akvaforum.
Håper ikke dette spørsmålet er helt på jorde. Jeg har et akvarie med malawi, har studert en del filmer fra malawi sjøen der jeg har sett noen få innslag av røtter. Men jeg har et vann i springen som holder 7,0-7,5 i ph. Så jeg sliter med å holde ph oppe jeg må tilsette ph/kh+. Røtter er jo ikke lurt å ha når jeg har slike problemer, men vil jeg stoppe den prosessen vis jeg lakkerer røttene med klar lakk. Å er dette giftig.

mvh
jojj
Hei, det er jo det forum er til at vi skal bruke det og spørr.
Tenk om ingen spurte, det hadde vert litt av ett forum hehe.

Trur ikkje du bør lakere rota, da klarlakk inneholder div stoffer.
Om hvor mye røtter senker Ph er eg ikkje sikker på men her senker ikkje røttene phen i karet.
Har Ph 7 i springen, i 96L er det Ph7 og 110L som har 6 røtter har og Ph 7 og eg har ikkje tilsatt noe som helst.
Har catappablad i kara også men det har heller ikkje senka Ph.

Så om røtter har noe stor påvirkning er eg ikkje sikker på, har vertfall ikkje påvirka noe i mine kar.
Men det kan jo vere litt verre for deg som skal øke Phen i karet.
Man får kjøpt "plastrøtter" som ikke påvirker vannverdiene. Noen av dem ser til og med ganske ekte ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap