Hvilken malawi har jeg?

Mulig denne tråden skulle vært startet i identifikasjon, men jeg tar den her!

Jeg har to typer Malawi, og jeg aner ikke hva for sort det er.. eller, jeg har mistanke om den ene. Men jeg vil være litt mer sikker!

Så har jeg også et spørsmål om mat til disse. Hva kan jeg gi dem? Har til nå stort sett bare gitt dem flakfor av diverse sorter. Vegetarisk fòr.
Vet å styre unna kjøtt og røde mygglarver! Jeg har Diskusgranulat, dette er vel for proteinrikt? Inneholder fett står det på pakken.
Jeg tror det er to typer iallefall! Mulig ikke de to blå er samme.. hva tror dere?
De to blå er jeg ganske sikker på at d er Melanochromis cyaneorhabdos.Har to av disse selv.
De gule og svarte/brune kan likne litt på crabro men er ikke sikker.
Sikkert noen som vet
Jannike: Dette er gjetningene jeg også har gjort etter å søkt litt i basen, egentli for begge artene! Men mest sikker er jeg på de blå.

Wargtass: Jeg har ingen som er hvite, ser på bildene at noen er gule også da - så det kan være!
Mine er alle sammen gule med forskjellige mengder sort. Noen av er nesten helt sorte!

Tusen takk for svar!

Håper på videre meninger =)
Hvis du sammenlikner bildene av crabo,det andre forslaget som kom inn her og dine gule så kikk på ryggfinnen.Både på craboen og dine bilder går d brune/svarte striper også på ryggfinnen,d gjør d ikke på bildene av d andre forslaget.
Du sier noe der. På alle mine stripene stort sett helt ut til spissen av finnen.
Ja og som du ser da så likner de mer på crabo enn den andre suns jeg
Jepp.. har sett meg litt rundt i basen og synes også crabo ligner endel på fiskene mine!

Hva slags mat vil dere anbefale meg å gi dem? Og hvilken skal jeg holde meg langt unna?
Bilde 2
Hei.
Bilde 2 er Ps.crabro. Hannen kan bli nesten helt matt svart.
Hua kan også bli noe mørkere når hun er i lek.

Mvh
Frank
http://www.tonning.info/Akvakarai45/Startside.html

Sender med et bilde av en yngel. Kullene blir store ca 70-80 stk.
Tusen takk!
Da tror jeg jeg vet hva det er slags fisk jeg har!
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap