Vanskelig å selge malawi privat?

Jeg funderer på å kjøpe ett brukt akvarium, men selger selger det kun med fiskene i. Dette er Malawi-fisker, han kan ikke fortelle akkurat hva de heter, men den ene er blå med mørke blå striper på siden (og har en anelse "nedover-munn"). De andre fiskene er lysgule, knallgule, orange, hvite med svarte flekker o.l.

Jeg har veldig lyst på akvariet, men når jeg fant denne ene fisken jeg forklarte over her i fiskebasen (beklager, finner den ikke igjen nå og husker ikke navnet!) så anser jeg akvariet for lite til å romme såpass mange fisker som etterhvert vil vokse seg store... Hvor lett er det å selge slike fisker på det private markedet og hvilke prisklasse ligger de på? Er det mulig å spør dyrebutikker om ett bytte? De tar inn disse fiskene, jeg får noen mer passelige for akvariet? Går det ann skal tro?
Plussmedlem
Hvis du ikke vil ha fiskene så kan du vel bare gi dem bort?
Fisk som er gratis forsvinner ofte fort.

Om den lokale dyrebutikken kan ta dem bør du spørre dem om.
Butikker er forskjellige. Noen gjør det - andre ikke.
Det er ikke det at jeg ikke vil ha de, fiskene var veldig flotte og sjarmerende de. Men (det er alltid ett men ) når jeg fant denne ene fisken i fiskebasen så blir de oppmot 16 cm store, og ha 10-15 slike i ett akvarium på størrelse 61x41x58 blir jo masse-krasj

...og selger sa de var ganske dyre. Hvor dyre aner jeg ikke (spurte ikke), men lurte da på om jeg kanskje gjor noe dumt da ved å gi de vekk...
Det er nok ingen kjempeidé å ha Malawi i et så lite kar, så du blir nok tvunget til å finne noe annet. Å selge fisk kan ta tid, å gi bort går gjerne litt raskere. Men det fremmer vel ikke hastigheten om du ikke helt vet hva du har. Kanskje du kunne legge ut bilder, enten i annonse om du vil selge/gi bort, eller på forumet for identifkasjon.

Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap