Golden vs ildbuk

jeg har to golden ciklider og en ildbuk. men den største golden mobber min ildbuk, der jeg kjøpte de gikk de ilag å han som solgte de sa det ikke var noe problem å ha de ilag :/ hva skal jeg gjøre ?
Hei.
Har du andre arter også? Og hvor stort akvarium går de i?
Siden de har problemer så vil jeg anbefale deg å kvitte deg med den ene eller andre arten, og tilrettelegge bedre for fiskene (vannverdier osv).
Eller enda bedre: Skaffe et akvarium på minst 350 liter og ha det for bare malawi-ciklider. Da får du større glede av fiskene

karet er på 250L, har en del store fisk, 2 golden, 4 skivetetra, 4 gurami, 4 scalarer, 2 sølvhai, 1 Ildbuk og 6 flyingfox. har stooore planer om større akvarium men det blir ikke med det første. det er liksom bare den største golden såm erter ildbuken, alle de andre er fredelige og får være ifed.
Da vil jeg anbefale deg å ta ut Golden. De passer ikke inn sammen med de andre, og de bør få gå sammen med tøffere fisk (andre malawi-ciklider).
Når malawiene vil leke så vil de bare stresse de andre, og de har dessuten helt andre behov når det gjelder fòr, vannverdier og innredning.
Tusen takk for svar
er ikke mange som driver med akvarium her jeg bor, men jeg skal prøve å gitt de bort kan jeg da ha en ildbuk til ?

Ikke for å være negativ, men ta en titt i fiskebasen og les litt mer om de fiskeartene du har. Jeg kan ikke så mye om ildbuk (eller de andre fiskene du har), men førsteinntrykket mitt er at du har litt "lett blanding", med tanke på fiskenes behov, størrelse og akvariestørrelse.
Kan hende du kan ha flere ildbuk hvis du tar ut noen av de andre også, i tillegg til Golden.
Best å ordne opp i problemene før de oppstår
Negativ nei, gla du sier ifra jeg
tusen takk for hjelpen
skal nåkk få ordning på dette
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap