Tips til malawiciklider?

hei, skal mest sannsynlig kjøpe meg en 250L, men må selge ciklidene mine før jeg kan ha noenandre oppi.

men spørsmålen da var om det var noen hær på akvaforum som kune tipse meg om noen malawiciklider som passer sammen og somm passer i en 250L?????
Her er noen mbunas....
Melanochromis auratus
pseudotropheus crabro
Golden
labeotropheus trewavasae

Mye flott som går i 250 liter(mbunas)
lykke til!

Geir Danielsen
Melanochromis auratus pseudotropheus crabro Golden labeotropheus trewavasae Mye flott som går i 250 liter(mbunas) lykke til! [URLBLOCK1]

ok, takk for svar

tar gjerne imot andre forslag å altså?
Se på Mbunaene i mitt akvarium, de synes jeg er flotte :O)
Desuten, har jeg sett maaange kule fra Tanganyika...

Malawi har kanskje sterkere/flere farger, mens Tanganyika har mange artige former på fiskene.

Jeg er bare nybegynner, forbehold om feil i innlegg.
riktig at det er mye farger i malawisjøen. Men sinnsykt mye i Tanganyika også! En 250 liter skriver du...

Hva med en gruppe Tropheus Duboisi Maswa! Denne tropheus går greit i en 250L!
pga at den trives i mindre grupper! Også mye anna i denne sjøen! Bruk basen flittig!
takk for svar har også fått tips om:
Dimidiochromis compressiceps
Dimidiochromis strigatus
Maylandia zebra
Copadichromis borleyi redfin
Protomelas taeniolatus hinderi
Sciaenochromis fryeri
Aulonocara sp. ´Iwanda´
Aulonocara jacobfreibergi
Pseudotropheus estherae
Maylandia lombardoi
Melanochromis johannii
Pseudotropheus elongatus
Pseudotropheus saulosi
Pseudotropheus tropheops chilumba

trenger ikke flere tips nå
men som sakt takk for tipsene som allerede er kommet inn
Dimidiochromis compressiceps og Dimidiochromis strigatus ville jeg ikke ha hatt i en 250 liter. Disse fiskene blir relativt store og trenger større akvarium.
Roy Fredrik Pedersen
Dimidiochromis compressiceps og Dimidiochromis strigatus ville jeg ikke ha hatt i en 250 liter. Disse fiskene blir relativt store og trenger større akvarium.

ja, vet det, men planen var å ha de til de ble en viss størrelse å så selge de på finn/akvaforum eller til en dyrebutikk i nærigheten
Dimidiochromis er rovfisk og skal ha helt annen type fôr enn det mbunaene skal ha. De passer dermed dårlig sammen, med mindre du skal fôreDimidiochromisene med mindre mbunaere da.

I Malawi i fjor så jeg Dimidiochromis compressiceps som var på over 30 cm. De blir store... Vi tok noen av dem med oss hjem til Norge.
Roy Fredrik Pedersen
Dimidiochromis er rovfisk og skal ha helt annen type fôr enn det mbunaene skal ha. De passer dermed dårlig sammen, med mindre du skal fôreDimidiochromisene med mindre mbunaere da. I Malawi i fjor så jeg Dimidiochromis compressiceps som var på over 30 cm. De blir store... Vi tok noen av dem med oss hjem til Norge.

men han jeg kjenner han har disse sammen med de andre malawiene sine å sier a dette går helt fint, å at de ikke spiser av de andre fiskene(bortsett fra yngel da som omtrent alle fisker spiser)
har selv sett at disse går kjempe fint sammen...
Så lenge de er like store går det sikkert greit, men de blir som sagt store.
Roy Fredrik Pedersen
Så lenge de er like store går det sikkert greit, men de blir som sagt store.

ja, det vet jeg
takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap