Malawi mbuna.

Hei.Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt div malawi mbuna?
Privat eller anbefalte butikker på østlandet som har bra utvalg.
Har lest litt og er interessert i flere selvsagt,så jeg ramser opp noen så får jeg se hva som eventuelt er å få tak i. Fiskene skal gå i 350 liter.
Kom gjerne med anbefalinger på hvem jeg IKKE bør ta også hvis du kjenner til arten fra før.

Cynotilapia afra
-- sp.jalo
-- axelrodi
Maylandia fainzilberi
-- sp.msobo
Pseudotropheus demasoni
-- flavus
-- saulosi
-- sp.daktari
Mange butikker fører forskjellige arter, men det billigste er og kjøpe de av privat personer. Selv har jeg endel hvis du er på mine kanter (Risør) noen gang. Går du på profilen min ser du hvilke jeg har.
Placidochromis sp ´Jalo´
er ikke mbuna. Jeg har den selv og tror den vil bli veldig stresset sammen med mbunas. Den passer bedre sammen med Aulonocara o.l. Utrolig vakker fisk
Roy Fredrik Pedersen
Mange butikker fører forskjellige arter, men det billigste er og kjøpe de av privat personer. Selv har jeg endel hvis du er på mine kanter (Risør) noen gang. Går du på profilen min ser du hvilke jeg har.

Takk for innbydelsen Ja jeg regna med at privat var billigst og kanskje mer pent behandlet også. Håper noen melder seg her som har så får vi se.
Skal gå inn å se på dine.(igjen)
Kristin T- Shiramor
[URLBLOCK1] er ikke mbuna. Jeg har den selv og tror den vil bli veldig stresset sammen med mbunas. Den passer bedre sammen med Aulonocara o.l. Utrolig vakker fisk ;-)

Hei Takk men det er Cynotilapia sp.jalo jeg mener.Står kanskje litt dumt skrevet,men kan prøve igjen :-
Cynotilapia afra
Cynotilapia sp.jalo
Cynotilapia axelrodi

Maylandia fainzilberi
Maylandia sp.msobo

Pseudotropheus demasoni
Pseudotropheus flavus
Pseudotropheus saulosi
Pseudotropheus sp.daktari

Kristin T- Shiramor
[URLBLOCK1] er ikke mbuna. Jeg har den selv og tror den vil bli veldig stresset sammen med mbunas. Den passer bedre sammen med Aulonocara o.l. Utrolig vakker fisk ;-)

Hehe nå fikk du meg til se på den du snakka om nå.Veldig fin. Fikk lyst på den og nå )
Er det noen som vet hva slags fisk den blå i bilde 1
og den mørke i bilde 2 er?
I butikken sa de at det var pseudotropheus estherae.
Fikk også beskjed om at det var en hann og 2 hunner.
Har sjekka endel nettsider men får ikke dette til å stemme.
Noen som hjelpe?
Beklager fotokvalitet.
Malawi
Askakvazoo, i Sandefjord har mye og bra Malawi

Se fiskelista her:
http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=65942
Den på bilde nr2 kan se hut som en han pseudotropheus estherae (rød sebra)
Bilde nr1 klarer jeg ikke utifra det bildet.
Bengt M
Den på bilde nr2 kan se hut som en han pseudotropheus estherae (rød sebra) Bilde nr1 klarer jeg ikke utifra det bildet.

Da er det en hanne da ? Bilde 2.
Bilde 1 skulle vistnok være hannen.
For hunnene har vel en annen farge?
Dag
Askakvazoo, i Sandefjord har mye og bra Malawi Se fiskelista her: http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=65942

Takk,men noe langt. Noe nærmere?
Demasoni er min personlige favoritt (har en 720 med +-70 stk med stort og smått- kun Demasoni i det karet)
Om du skulle prøve deg på den anbefaler jeg at du kjøper en gruppe på minimum 20 stk og KUN forer med grøntfor. Helst med mye spirulina.
Blackbird (Per Kristian Joa) kan skaffe veldig fine F1 Demasoni !!!
Hei.Ja demasoni er en fin variant. Har faktisk 10 stk i er kar med noen andre.Klarte ikke vente gitt Har også perlmutt og de er også veldig fine.Nei det finnes så mange å velge imellom.Får aldri nok kar. Takk for tipset.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap