Territoriell adferd

Jeg har ganske nylig startet med Malawi,og derfor ikke helt inne på dette enda. Har innredet karet med steiner, litt planter og en keramikkhule. Denne hula ser ut som den eies av den ene goldenhannen min. Han er en av tre (2 hanner og en ho) Enda vanskelig å se forskjell,men går ut ifra dette etter oppførsel. Han har begynt å hive ut sand fra hula( Tar d i munnen og spytter d ut utenfor hula) Hvorfor? Han jager rundt på de andre innimellom. Til og med de 2 M. auratus. Kan noen svare på dette. Og hva skal jeg gjøre med det.
Du skal ikke gjøre noe med det. Det er normal atferd hos ciklider. De innreder huler og yngleplasser på den måten. Den gjør det antagligvis for å lokke til seg en partner.

Hvorfor i all verden vil du gripe inn når fiskene bare oppfører seg som fisk?
Bare og glede seg...det blir nok yngel ettrhvert!
viktig med en del grotter /huler så de mest ,,jagede,, får gjemt seg i ny og ne-
Fint med 2 golden hanner(Gjør att den farger ut skikkelig)nå vet jeg ikke hvor stort karet ditt er,men anbefaler deg og få tak i ett par leksklare Golden Hunner til
Men som Mona sier....Naturlig oppførsel
Takk for Informativt og saklig svar! Skal gjøre som du sier, og lage enda noen flere gjemmesteder!
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap