Tanganykia oppsett

Heisann alle kjære akvarister!=) Ville bare begynne tråden med å si at jeg ikke har noen særlig erfaring med å lage topics tråder eller diskutere noe særlig på foum, men ett sted må man alle begynne!

Har gått å tenkt lenge på å endre mitt kjære sør amerikanske akvarium om til ett tanganykia, og her forleden fikk jeg ett infall og begynte, har fått vekk alle min kjære maller og sør amerikanere og fått begynt med oppsettet mitt til tanganykia.

Det som plager meg litt er min basis kunnskap innenfor akkurat tanganykia, så hadde gjerne håpt at det ville komme noen gode tilbakemeldinger.

Idag har jeg skaffet meg noen småfisk, som erstatning for andre diverse fisker som jeg har byttet inn tidligere, og endte opp med noen sneglehuslekere (Lamprologus ocellatus) og noen andre dvergciklider (Neolamprologus leleupi). har en type til, men denne kommer jeg selfølgelig ikke på hva heter i farten.

Det som jeg lurer på er hvilken fisker som egentlig gjør seg fint i akvariet sammen med disse fiskene!

Også er det dette med oppsettet da.. foreløbig har jeg kjørt standard med kalkstein, men har lyst å kunne forme det på en litt finere måte, noen tips om fin stein? eller hardføre blomster?

Får håpe dere ikke er for hard mot meg, så lover jeg å forbedre mine innlegg=)

Mvh
Anders Økland
Ingen som har noen gode ideèr?=)
Desverre for oss ferske tanganyister virker det som om ringrevene har gått litt i hi. Har fått meg litt kunnskap så jeg prøver. A.calvus og A.compressiceps kan du ha sammen med disse. Også kan du jo ha flere sneglehuslekere? Avhengig av kar selvsagt. Ett par hesteneser burde gå bra. Hva med julidochromis? Synodontis er en mulighet men hører de er hissig på egg og yngel. Vil du ha det så må du skippe noen av disse artene.

Så lenge du har noe som holde ph osv oppe i karet kan du bruke stort sett det meste av Stein. Skifer, selvplukket i skogen eller på stranda?

Har du kalksand eller noe lignende? Trenger du mer bufring finnes det noe som heter utah ice som er en form for langtidsvirkende bufrer. Ser ut som en blass diamant Stein. Hvit aktig. Beklager skrivefeil og at jeg ikke har noen linker men jeg skriver fra tlf og gjør så godt jeg kan
str på karet, så skal du få noen tips!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap