Hva slags malawi?

Jeg har nå fått to malawiyngel i karet mitt som jeg ikke skjønner hvem som er foreldrene til.
Jeg vet hvordan alle malawiene jeg har ser ut som små,trur jeg,og de likner ikke på noen av de.
Kan det være en blanding el er ikke d mulig kanskje?
De har nemlig stripene til baenchi og ahili huene og fargene til cyaneorhabdosen så jeg begynner å lure litt her.
Kan heller ikke se noen som likner som har passa på de når de var små.Så jeg har ingen ide.
Den ene rød zebra huen fikk kull samtidig og d virker som om hun passa på de sammen med sine egne.
Så jeg trenger litt hjelp fra ekspertene der ute.Disse malawiene har jeg i karet:

Rød zebra begge kjønn+en blå
2 golden,kjønn usikkert
2 blå ahili,begge skal være huer,har hatt de nesten et år og de er fremdeles grå som huene skal være
2 aulonocara baenchi,også her skal begge være huer
1 white tail
1 melanochromis cyaneorhabdos

Legger ved et bilde av den største av avkommet så venter jeg i spenning på et svar
Kan det være:

Demasoniciklide Pseudotropheus demasoni
Jeg har aldri hatt den typen i karet så d hadde vært veldig rart De kan jo likne litt men de har en litt annen form også.
Det er ikke noen av de artene du nevner. Tror det er Cynotilapia afra du har der.
Ikke umulig at det er krysninger du har. Ikke uvanlig det, spesielt hvis noen arter er alene i akvariet.

De ligner forresten veldig på krysninger som jeg hadde (Melanochromis interruptus og Hongi). Disse ble avlivet.
En av mine golden spyttet noe lignende. De var lysere i fargen, men stripene var de samme. Trodde min hadde hatt en litt ulovlig romanse med en perlmutt... De ble spist før de ble store nok til å farge ut skikkelig.
Takk for alle forslag Men har kommet fram til at d må jo selvfølgelig være en krysning for et slag jeg aldri har hatt kan jo ikke plutselig ha funnet veien til mitt kar.hehe.
Mener d må være cyaneorhabdoen og en av mine grå stripete hunner(baenchi el ahli).
Fikk kikket mer nøye på en av de små i dag og den hadde to parallelle blå linjer i pannen akkurat som cyaneorhabdoen bare litt lysere.Kan bare ikke skjønne noe annet.
Jeg får vel se når de blir større hvordan de blir seende ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap