Hvorfor graver den?

har 5stk Prinsessen av burundi. har 2stk kokkosnøtthuler og masse planter, så det bor 1 prinsesse i hver hule og de andre 3 bor inne i plantene. men ser nå i dag at den ene har begynnt å greve ei grop i det ene hjørnet av akvariet. dette kan ikka være på grund av lek da disse er 2.5-4cm.

noen som har en ide om hva dette kan være?

sorry dårlige bilder
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Disse fiskene liker og grave, slik som mange andre Tanganyika, Malawi etz ciklider. De graver for og lage seg skjulesteder og for og ha gytegroper. Har selv noen Prinsessen av Burundi som går med unger nå. De er veldig små når de klekkes.
ok, takk for svar, men har sittet og studert de en god stun nå, å ser at den desverre har blitt bomme offer så hann/hunn hær må nåkk få seg nott hjem. vil jo det beste for fiskene
dette er mine første tanganika fisker og har et malawi kar som det nettopp har flyttet inn malawi' er i og et 2 ancistrus som nå har lakt egg i så er ganske ny innen disse sjøene men grunden til at jeg endte på malawi var fordi det var så mye fine farger og fordi de har så spessiel adferd og ikke minst fordi de er munnrugere noe som er veldig morsomt å sitte å se på. kan sitte i evigheter forran akvariet og bare se
Ja det er fargerike og spennende fisk. Har 39 arter afrikanske ciklider, så jeg er vel litt hekta og hehe...
ja jeg har begynnt med litt forskjellig jeg:

250L:
2 stk Copadichromis borleyi
3 stk Strigatus Dimidiochromis strigatus
3 stk Placidochromis sp ´Jalo´
3 stk Protomelas taeniolatus
1 stk Blå Ahli Sciaenochromis fryeri

75L:
og 5stk Prinsessen Av Burundi

så my fint
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik